DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Koruma kültürünün dünyada ve Türkiye deki gelişimini ana hatlarıyla belirtebilmeleri,
2   Koruma ve onarım ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmeleri,
3   Koruma uygulamalarında işlem aşamalarını sıralayabilmeleri,
4   Koruma uygulamalarında belgelemenin önemini anlatabilmeleri,
5   Koruma uygulamalarında belgeleme yöntem ve tekniklerini anlatabilmeleri,
6   Koruma uygulamalarında hammadde bilgisinin önemini anlatabilmeleri,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtımı
2 Koruma, saklama ve koruma kültürü
3 Koruma kültürünün dünyadaki gelişimi ve uluslar arası kuruluşlar
4 Koruma kültürünün Türkiye deki gelişimi, Osman Hamdi Bey ve döneminin koruma anlayışı
5 Cumhuriyet Döneminde kültürel varlıkların korunması ve Koruma ile ilgili temel kavramlar
6 Müzecilik açısından kültürün maddi ürünlerinin önemi
7 Korumada belgelemenin önemi
8 Tekstil ürünlerinin korunmasında temel ilkeler
9 Tekstil ürünlerinin korunmasında disiplinler arası çalışmanın önemi
10 Koruma uygulamalarında belgelemeye yönelik yapılan restitüsyon çalışmalarının önemi ve restitüsyonu yapılacak halı örneklerinin seçimi Öğrencilerin, halı ve düz dokumaların belgelenmesine yönelik yapacakları restitüsyon çalışmasının amacı, kullanılan farklı restitüsyon tekniklerini herhangi bir örneğin detayında uygulayarak öğrenmeleridir.
11 Seçilen halı örneklerinin restitüsyonunun uygun halı kağıdına karelenmesi.
12 Restitüsyon uygulamasına devam (Detay Çalışma)
13 Restitüsyon uygulamasına devam (Detay Çalışma)
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders teorik işlenen bir derstir. Hedef derse öğrenci katılımını maksimum seviyede sağlamak ve ezberden çok, konuların araştırılarak ve tartışılarak kavratılmasını sağlamaktır. Bu doğrultuda ilk derste öğrencilere dersin 15 haftalık programı tanıtılır ve her hafta işlenecek konu ile ilgili olarak öğrencilerin hazırlıklı gelmeleri istenir. Böylece ders, karşılıklı tartışma ve fikir alışverişi şeklinde işlenerek öğrencilere rehberlik yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu ODV * 0.75 + DKL * 0.25


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Teorik olarak derste işlenen konular ile ilgili bir ödev hazırlanacaktır. Ödevden alınan notun %75'i, derse katılımın %25'i öğrenci geçme notunu belirleyecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 47

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6