DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Makine Halısı üretim tekniklerini anlatabilmesi
2   Bu tekniklerde üretilmiş halıları tanıyabilmesi
3   Halı üretim tekniklerinin birbirine göre hem üretim hem de sonkullanıcı açısından avanyaj ve dezavantajlarını ayırt etmesi,
4   Güncel ev dekorasyon trendleri hakkında bilgi edinebilmesi ve bunları yorumlayabilmesi
5   Üretim tekniğini düşünerek, belirli bir mekana veya tarza uygun halı desenleri oluşturabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği hakkı hakkında bilgi, kurallar ve derse giriş.
2 Halı tasarımları için mekanların seçimi. Makine halısı dokuma teknikleri hakkında genel bilgi ve ödevlerin dağıtılması.
3 Projelerle ilgili verilerin tartışılması.
4 Projelerle ilgili verilerin tartışılması. Eskiz çalışmalarına başlangıç.
5 Projeye devam.
6 Wilton tipi makine halısı dokuma tekniği, Projeye devam.
7 Axminster tipi makine halısı dokuma tekniği, Projeye devam.
8 Auto ve hand tuft tipi halı üretim tekniği, Projeye devam.
9 Nonewoven tipi halı üretim tekniği, Projeye devam.
10 Halı Üretim tekniklerinin değerlendirilmesi, Projeye devam.
11 Projeye devam.
12 Projeye devam.
13 Projeye devam.
14 Projenin sonlandırılması ve dersin genel değerlendirmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi dersin başında genel olarak makine halısı üretim teknikleri hakkında bilgi verir. Teknikler detaylı araştırılması için öğrenciye ödev olarak verilir. Araştırma sonrası öğrenciden ödevlerini sunması istenir. Uygun koşullar sağlanması koşulu ile görerek öğrenmek amacıyla makine halısı üreten bir fabrikaya teknik gezi düzenlenir.

Halı tasarımı için güncel dekorasyon dergilerinden, öğrenciler tarafından belirlenen kriterlere göre mekanlar seçilir. Öğrencilerden seçtikleri mekanın dekorasyon tarzı, güncel dekorasyon trendleri ve mekan için tasarımlarında kullanmak istedikleri çıkış noktası hakkında veriler toplamaları istenir ve bu veriler sınıf içerisinde tartışılır. Öğrenciler elde ettikleri birikimi kullanılarak bütünde bir koleksiyon oluşturabilecek halı tasarımı eskizleri çizerler (Bilgisayarda veya konvensiyonel). Eskizler ve proje sürecinde kullanılan veriler proje dosyası ile sunulur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + DKL * 0.20 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Tasarım Projesi 1 5 5
Diğer Kısa Sınav 12 2 24
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5