DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, tüketici davranışlarının pazarlama stratejileri üstündeki etkilerini sezmenin yararlarını anlamak için temel tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterebilmelidir.
2   Öğrenciler, kültürel ve kültürler-arası tüketici davranışlarının uluslararası işletmecilik sistemindeki önemini farkedebilmek için bunların temel konseptlerine aşikar olmalıdırlar.
3   Öğrenciler, kültürel farklılıkla tutarlı olarak tüketicilerin karar verme süreçlerini detaylandırabilmek için farklı kültürler arası etkileşimleri belirleyebilmelidirler.
4   Öğrenciler kütüphane ve online kaynaklardan tüketici davranışları ile ilgili verileri toplama ve yorumlama konusunda becerilere sahip olabilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

IBS 2001 - ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Farklı Kültürlerde Tüketiici Davranışı
2 Küreselleşme ve Küresel Tüketici Kültürü, Küresel Pazarlama ile Kültürler Arası Pazarlamanın Karşılaştırılması
3 Kültür Nedir Tanımı, Boyutları ve Süreci
4 Tüketici Davranışında Yakınsama ve Uzaklaşma
5 Kültürün Tüketicilerin Tutumlarına Etkisi Kişilik, Kimlik, İmaj, Benlik, Turum ve Davranış, Yaşam Tarzı Kavramları
6 Kültürün Tüketicilerin Tutumlarına Etkisi Kişilik, Kimlik, İmaj, Benlik, Turum ve Davranış, Yaşam Tarzı Kavramları
7 Kültürün Sosyal Sürece Etkisi Güdüleme, İhtiyaçlar,Dürtü, Duygu, Aile ve İlişkiler, Grup Süreçleri
8 Örnek Olay Çözümlemesi
9 Kültürün Sosyal Sürece Etkisi Güdüleme, İhtiyaçlar,Dürtü, Duygu, Aile ve İlişkiler, Grup Süreçleri
10 Kültürün Zihinsel Sürece Etkisi Öğrenme ve Hafıza, Bilgi İşlemleme ve Algı
11 Kültürün Zihinsel Sürece Etkisi Öğrenme ve Hafıza, Bilgi İşlemleme ve Algı
12 Sunumlar X Ülkesinin Kültürü, Tüketici Davranışları ve Bu Davranışalrın Pazarlama Uygulamalarına Etkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf İçi Tartışmalar
3. Grup Çalışmaları
4. Örnek Olay Çözümlemeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 5 7 35
Sunum Hazırlama 5 3 15
Diğer: Örnek Olay Çalışması 1 5 5
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4