DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen soyut veya somut bir temadan yola çıkarak sanatsal düşünce üretebilmesi,
2   Almış olduğu dersler sonucu kazandığı tasarım bilgisini kullanarak verilen tema doğrultusunda özgün tasarım yapabilmesi
3   Tasarım ve üretim sürecini planlayıp kendi başına yürütebilmesi,
4   Yapmış olduğu tasarımın, kazandığı bilgi ve becerisini kullanarak üretimini geçekleştirebilmesi
5   Üretim sürecinde gerekli donanımı doğru kullanabilmesi
6   Üretmiş olduğu düşünce ve buna bağlı ürettiği tasarımı savunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin hedefleri üzerine konuşma, verilecek projenin teması üzerine konuşma.
2 Öğrencinin seçtiği tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı araştırmalar üzerine öğrencinin katıldığı tartışmalar.
3 Öğrencinin seçtiği tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı araştırmalar üzerine öğrencinin katıldığı tartışmalar.
4 Öğrencinin seçtiği tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı araştırmalar üzerine öğrencinin katıldığı tartışmalar.
5 Tartışma ve gözden geçirmeler sonucu ortaya çıkan tasarım ve eskizleri üzerine tartışmalar.
6 Tartışma ve gözden geçirmeler sonucu ortaya çıkan tasarım ve eskizleri üzerine tartışmalar.Tasarımların onaylanması.
7 Tasarımın uygulanması.
8 Tasarımın uygulanması.Ortaya çıkan problemler ve çözümler üzerine tartışmalar
9 Tasarımın uygulanması.Ortaya çıkan problemler ve çözümler üzerine tartışmalar
10 Tasarımın uygulanması.Ortaya çıkan problemler ve çözümler üzerine tartışmalar
11 Tasarımın uygulanması.Ortaya çıkan problemler ve çözümler üzerine tartışmalar
12 Uygulamanın şekillendirilmesi aşamasından sonraki pişirim ve sır aşamaları.
13 Uygulamanın şekillendirilmesi aşamasından sonraki pişirim ve sır aşamaları.
14 Sunuma hazırlık.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Projenin teması üzerine yapılan araştırmaların, sınıf tartışmalarında öğrencilerle beraber irdelenmesi. Tasarım aşamasında eskiz oluşturma, oluşturulan eskizlerden uygulanılacak tasarımın seçilmesi ve üretim aşamasında uygulanılacak yöntemin üzerine tartışmalar.
2. Ders ve Atölye Çalışmaları
Onaylanan tasarımların üretimi sürecinde, uygulamanın denetlenmesi ortaya çıkan problemler ve çözümleri üzerine tartışma, uygulama yöntemlerine ait teorik bilgilerin aktarılması
3. Sunum
Öğrencinin yaptığı tasarımı ve uygulamasını izleyiciler önünde sunumu ve nihai ürün, sanat objesi üzerine tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 PSN ProjeSunumu
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + PSN * 0.20 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öncelikle değerlendirme uygulaması sonuçlanmış, bitmiş çalışma üzerinden yapılacaktır.
2. Dersin değerlendirmesinde, öncelik tasarımdaki yaratıcılık, yenilikçi yaklaşım ve projenin temayla paralelliği ve uygulamada gösterilen beceri göz önüne alınacaktır.
3. Yapılan işin, hazırlanan bir sunum dosyasıyla sunulması, sunumda öğrencinin tasarımını ve uygulamasını savunması ve sunum dosyası değerlendirilecektir.
4. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Proje Hazırlama 1 80 80
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6