DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Takı ve mücevher tasarım aşamasında; ürünü doğru şekilde ifade edebilecek form, renk ve dokularla illüstrasyon yapabilmesi
2   Takı ve mücevher alanında yenilikçi, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirmesi
3   Takı ve mücevher alanındaki yenilikçi, yaratıcı ve özgün fikirlerini tasarıma dönüştürebilmesi
4   Takı ve mücevher tasarım ölçütleri hakkında bilgi sahibi olması ve bu doğrultuda tasarım yapabilmesi
5   Takı ya da mücevher olarak tasarladığı ürünün malzeme seçimini yapabilmesi
6   Takı ya da mücevher olarak tasarladığı ürünün üretim tekniğini belirleyebilmesi
7   Yapılan tasarımın, illüstrasyon ve teknik açılımını içeren sunum paftasını/ paftalarını gerekli detayları karşı tarafa aktaracak şekilde hazırlayabilmesi
8   Takı ve Mücevher Tasarımı I dersi kapsamında yapılan değerlendirme jürisinde, hazırladığı tasarımları, teknik açılımlarını ve sunum çalışmalarını açık biçimde ifade edebilme ve savunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TMG 1047 - Temel Giyim Bilgisi I
TMG 1041 - Tekstil Maddeleri

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders doğrultusunda verilecek olan Proje kapsamında istenilen araştırma, eskiz ve tasarım süreci, sunum aşamaları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
2 1. Projenin verilmesi ve öğrencilerin yapacakları ön araştırma ile ilgili metodolojinin açıklanması.
3 Proje araştırmalarının ve eskizlerin değerlendirilmesi
4 Proje tasarımlarının kontrolu ve ön jüri
5 Prezantasyon paftalarının kontrolu ve düzenlemeler, öneriler ve değerlendirmeler
6 2. Projenin verilmesi ve proje kapsamında istenilen araştırma, eskiz ve süreç hakkında bilgilendirilme yapılması
7 Proje araştırma ve eskizlerin değerlendirilmesi ve düzeltmelerin yapılması
8 Proje tasarımlarının kontrolü ve ön jüri
9 Prezantasyon paftalarının kontrolu ve düzenlemeler, öneriler ve değerlendirmeler
10 3. Projenin verilmesi ve proje kapsamında istenilen araştırma, eskiz ve süreç hakkında bilgilendirilme yapılması
11 Proje araştırmalarının ve eskizlerin değerlendirilmesi
12 Proje tasarımlarının kontrolu ve ön jüri
13 Prezantasyon paftalarının kontrolu ve düzenlemeler, öneriler ve değerlendirmeler
14 Değerlendirme, Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesine Hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;
1- Araştırma:
Dersi veren Eğitimci, ders kapsamında verilen projenin açılımını (proje kapsamında beklenilen performansın neler olduğunu açıklar) yaparak, proje sürecini aktarır. Eskiz sürecinden tasarıma geçişte çözmesi gereken problemler konusunda çözüm önerilerinde bulunur ve öğrencileri çözüm üretme konusunda yönlendirir. Öğrencilerden verilen proje kapsamında görsel ve yazınsal araştırma yapmalarını ister.
2- Eskiz ve Tasarım Süreci:
Yapılan araştırma sonucunda öğrencilerin eskizleri, dersin ilk saatinden itibaren tüm sınıfın katılacağı bir süreçte değerlendirilerek projeye uygunluğu, özgünlüğü ve tasarıma dönüşebilme kriterleri tartışılır ve sadece dersi veren eğitimci değil, öğrencilerin de eskizler hakkında aktif olarak yorum yapabilmesi sağlanarak, beyin fırtınası yapabilecekleri bir ortam oluşturulur. Seçilen eskizler, tasarım ölçütleri ve öğrencinin yaratıcı gücü kapsamında tasarıma dönüştürülür.
3- Sunum ve Üretim süreci, Jüri değerlendirmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PSN ProjeSunumu
2 ASM Araştırma/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PSN * 0.20 +ASM * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Öğrencinin verilen proje ile ilgili yaptığı araştırma, eskiz sürecinden tasarımın sonlamasına kadar olan sürede gösterdiği performans (fikir üretmesi, yaratıcı ve özgün tasarımlar ortaya çıkarması, ders içerisinde yapılan tasarım çözümlemeleri ve değerlendirme süreçlerine düşünsel ve sözel olarak katılımı), tasarımların projeye uygunluğu, tasarımların malzeme seçimi ve üretim tekniklerinin belirlenmesinde gösterdiği başarı, tasarımların proje doğrultusunda üretilebilirliği ve kullanılabilirliği (ergonomi), tasarımların teknik ve sunum paftalarının tasarım sunum kriterlerine uygunlu göz önüne alınarak,
2- Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Ödev/Sunum hazırlama 14 2 28
Tasarım-uygulama 14 3 42
Proje Hazırlık 14 2 28
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8