DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım kriterleri ve yaratıcı düşünce metotlarını bilmesi, uzmanlık alanına göre etik değerler ışığında seçerek kullanabilmesi
2   Moda Aksesuar Tasarımı kapsamında seçtiği uzmanlık alanında; yaratıcı ve özgün fikirler geliştirmesi
3   Uzmanlık alanında Yaratıcı ve özgün fikirlerini tasarıma dönüştürebilmesi, problemleri çözebilmesi ve üretim sürecini belirleyebilmesi
4   Uzmanlık alanı ve genel tasarım branşlarında gelişmeleri izlemesi, alanında benimsenen sanat ve tasarım yaklaşımları doğrultusunda hareket edebilmesi
5   Alanında, ARGE çalışmaları yapabilmesi, hedef kitle kriterleri yaratabilmesi
6   Moda Tasarımında trend çözümlemesi yapabilmesi
7   Bilgi, tasarım anlayışı, düşünce ve uzmanlık alanı donanımı gerekli ortamlarda aktarabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Moda Aksesuar Tasarımı Uzmanlık alanı doğrultusunda proje konularının saptanması, öğrencilerin konu seçimleri ve tartışma
2 Öğrencilerin seçtikleri uzmanlık alanı doğrultusundaki Proje ile ilgili yaptığı araştırmanın sınıf ortamında değerlendirilmesi.
3 Eskizlerin seçimi, tasarımlara geçiş
4 Proje tasarımlarının kontrolu
5 Uzmanlık alanı proje sunumlarının aktarılması ve değerlendirmeler, üretim sürecine geçiş
6 Üretim süreci
7 Ön jüri Değerlendirmesi
8 Moda Aksesuar Tasarımı Uzmanlık alanı doğrultusunda proje konularının saptanması, öğrencilerin konu seçimleri ve tartışma
9 Öğrencilerin seçtikleri uzmanlık alanı doğrultusundaki Proje ile ilgili yaptığı araştırmanın sınıf ortamında değerlendirilmesi.
10 Eskizlerin seçimi, tasarımlara geçiş
11 Proje tasarımlarının kontrolu
12 Uzmanlık alanı proje sunumlarının aktarılması ve değerlendirmeler, üretim sürecine geçiş
13 Üretim süreci
14 Değerlendirme Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesine Hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Ders Anlatımı ve Araştırma:
Dersi veren Eğitimci, ders kapsamında öğrenciler ile birlikte, yürütülecek projeyi konularını belirler. Öğrenciler uzmanlık alanları doğrultusunda proje konularından birini seçer. Dersi veren eğitimci, proje konuları ile ilgili açılımı (proje kapsamında beklenilen performansın neler olduğunu açıklar) yaparak, proje sürecini aktarır ve eskiz sürecinden tasarıma geçişte çözmesi gereken problemler konusunda çözüm önerilerinde bulunur,öğrencileri çözüm üretme konusunda yönlendirir. Öğrencilerden uzmanlık alanı doğrultusunda seçtiği proje kapsamında görsel ve yazınsal araştırma yapmalarını ister.
2- Eskiz ve Tasarım Süreci:
Yapılan araştırma sonucunda öğrencilerin eskizleri, dersin ilk saatinden itibaren tüm sınıfın katılacağı bir süreçte değerlendirilerek seçilen projeye uygunluğu, özgünlüğü ve tasarıma dönüşebilme kriterleri tartışılır ve sadece dersi veren eğitimci değil, öğrencilerin de eskizler hakkında aktif olarak yorum yapabilmesi sağlanarak, beyin fırtınası yapabilecekleri bir ortam oluşturulur. Seçilen eskizler, tasarım ölçütleri ve öğrencinin yaratıcı gücü kapsamında tasarıma dönüştürülür.








Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PSN ProjeSunumu
2 ASM Araştırma/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PSN * 0.20 +ASM * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1- öğrencinin uzmanlık alanı doğrultusunda seçtiği proje ile ilgili yaptığı araştırma, araştırmasının düzeyi ve projeyi destekleme durumu, eskiz sürecinden tasarımın sonlamasına kadar olan sürede gösterdiği performans ( fikir üretmesi, yaratıcı ve özgün tasarımlar ortaya çıkarması, ders içerisinde yapılan tasarım çözümlemeleri ve değerlendirme süreçlerine düşünsel ve sözel olarak katılımı), tasarımların projeye uygunluğu, tasarımların malzeme seçimi ve üretim tekniklerinin belirlenmesinde gösterdiği başarı, tasarımların proje doğrultusunda üretilebilirliği ve kullanılabilirliği (ergonomi), tasarımların teknik ve sunum paftalarının tasarım sunum kriterlerine uygunlu göz önüne alınarak ,
2- Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını, ürünlerini savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Araştırma/ Sunum hazırlama 12 2 24
Proje Sunumu hazırlama 14 2 28
Tasarım-uygulama 14 3 42
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7