DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Atölye envanterini öğrenip, çalışmalarında doğru şekilde kullanabilmesi
2   Ham metale (gümüş) ayar yapabilmesi
3   Metali tanıması, çeşitli aletlerle şekillendirebilmesi ve tasarımında kullanacağı metali istenilen forma (plaka, tel vs.) getirebilmesi
4   Metale kaynak yapabilmesi, doku vermesi ve tasarımında kullandığı metalin gerekli tesviyesini yaparak ürünün yüzey kalitesini artırması gibi, temel takı üretimini oluşturan çalışmaları gerçekleştirebilmesi
5   Süs taşlarının özelliklerini bilmesi ve ürünlerinde kullanabilmesi
6   Takı ve mücevher üretiminin malzeme bilgisine ve üretim konusunda yeterli donanıma sahip olması, sorunlara akılcı çözümler getirebilmesi
7   Takı ve mücevher üretiminde yenilikleri takip edebilme becerisine sahip olması ve yenilikçi bir yaklaşımla teknik geliştirme yetisinin olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Takı üretimi ve Teknoloji dersi kapsamında verilecek proje bilgilerinin, gerekli malzemelerin, araştırma ve eskiz sürecinin öğrencilere aktarılması.
2 Projede uygulanacak temel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılması. Görsel araştırma ve eskiz geliştirme süreci. Proje için geliştirilen eskizlerin değerlendirilmesi, çözümlemelerin yapılması ve öneriler.
3 Eskizlerin onaylanması, üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerin yapılması ve ürün yapım aşamasına hazırlık.
4 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
5 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
6 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
7 Tasarımların atölyede üretilmesi ve 2. proje bilgilerinin, gerekli malzemelerin, araştırma ve eskiz sürecinin öğrencilere aktarılması.
8 Projede uygulanacak temel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılması. Görsel araştırma ve eskiz geliştirme süreci. Proje için geliştirilen eskizlerin değerlendirilmesi, çözümlemelerin yapılması ve öneriler.
9 Eskizlerin onaylanması, üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerin yapılması ve ürün yapım aşamasına hazırlık.
10 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
11 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
12 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
13 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
14 Değerlendirme Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesine Hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;
1-Proje Bilgilendirme-Araştırma ve Eskiz Süreci:
Dersi veren eğitimci, verilecek proje bilgilerini, gerekli olan malzemeleri ve projenin sürecini öğrencilere aktarır. Proje için uygulanacak temel teknikler, teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılır. Öğrencilerden, projenin niteliğine göre, görsel araştırma ve eskiz (çizim ya da ön uygulama) yapmaları istenir. Seçilecek olan eskizlerin verilen projeye uygunluğu değerlendirilerek ve tasarımdan üretime geçiş kriterleri göz önünde bulundurularak eskiz seçimi yapılır, ya da geliştirilmesi gereken eskizler için önerilerde bulunulur.
2-Üretim Süreci/Jüri Değerlendirmesi:
Eskizlerin seçilip üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerinin yapılmasından sonra, varsa problemler çözümlenir. Daha sonra eskizlerin üretiminde kullanılacak malzemenin niteliği ve niceliği belirlenerek gerekli hazırlıklar yapılır. Her bir öğrencinin çalışması için üretim aşamaları listelenir ve atölyede üretime geçilir. Eskizden ürüne geçiş aşamasında karşılaşılabilecek sorunların paylaşımı sağlanarak, bu sorunların tüm öğrenciler tarafından gözlenerek öğrenmesi sağlanır.


































































Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PSN ProjeSunumu
2 ASM Araştırma/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PSN * 0.20 +ASM * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1-Öğrenciye verilen proje ile ilgili yapmış olduğu araştırma ve eskiz sürecinden, üretimin gerçekleşmesine kadar olan aşamalarda gösterdiği performans, atölye çalışması sırasında üretimin teknik çözümlemelerine getirdiği akılcı yaklaşımlar, çalışmanın üretilebilirliğe ve kullanılabilirliğe uygunluğu, üretimdeki işçiliğin kalitesi göz önüne alınarak,
2- Öğrencinin atölye derslerine katılım durumu, öğrencinin atölye uygulamasında ve değerlendirme jürisinde gösterdiği performans dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 3 42
Ders Anlatımı 14 1 14
Araştırma/ Sunum hazırlama 5 1 5
Proje/ Sunumu hazırlama 5 1 5
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 14 3 42
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7