DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Takı ve mücevher üretiminde metali çeşitli aletlerle şekillendirebilmesi ve tasarımında kullanacağı metali istenilen forma (plaka, tel vs.) getirebilmesi
2   Takı ve mücevher üretiminde kullanılan yüzey süsleme teknikleri ile ilgili genel bilgiye sahip olması ve tasarımlarında kullanabilmesi
3   Süs taşlarının genel ve kimyasal özelliklerini bilmesi ve ürünlerinde kullanabilmesi
4   Çizimlerini, öğrendiği üretim teknikleri doğrultusunda yapabilmesi
5   Metal ve benzeri malzemeleri kullanarak, alanı ile ilgili farklı ürünler üretebilmesi
6   Takı ve mücevher üretiminde yenilikçi bir yaklaşımla teknik geliştirme yetisinin olabilmesi, sorunlara akılcı çözümler getirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Takı üretimi ve Teknoloji dersi kapsamında verilecek proje bilgilerinin, gerekli malzemelerin, araştırma ve eskiz sürecinin öğrencilere aktarılması.
2 Projede uygulanacak özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılması. Görsel araştırma ve eskiz geliştirme süreci. Proje için geliştirilen eskizlerin değerlendirilmesi, çözümlemelerin yapılması ve öneriler.
3 Eskizlerin onaylanması, üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerin yapılması ve ürün yapım aşamasına hazırlık.
4 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
5 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
6 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi. Süs taşları ile ilgili genel bilgilendirme yapılması, süs taşlarının araştırılması, örneklerinin incelenmesi ve arşivlenmesi ile ilgili ödev bilgilendirmesi
7 Tasarımların atölyede üretilmesi ve 2. proje bilgilerinin, gerekli malzemelerin, araştırma ve eskiz sürecinin öğrencilere aktarılması.
8 Projede uygulanacak temel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılması. Görsel araştırma ve eskiz geliştirme süreci. Proje için geliştirilen eskizlerin değerlendirilmesi, çözümlemelerin yapılması ve öneriler.
9 Eskizlerin onaylanması, üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerin yapılması ve ürün yapım aşamasına hazırlık.
10 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi. Süs taşları ile ilgili öğrenci araştırmalarının sınıf içerisinde görsel ve anlatımsal paylaşımı
11 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
12 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
13 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
14 Değerlendirme Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesine Hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında; 1-Proje Bilgilendirme-Araştırma ve Eskiz Süreci:
Dersi veren eğitimci, verilecek proje bilgilerini, gerekli olan malzemeleri ve projenin sürecini öğrencilere aktarır. Proje için uygulanacak özel teknikler (granülasyon, telkari, ajur, oksidasyon vb) teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılır. Öğrencilerden, projenin niteliğine göre, görsel araştırma ve eskiz (çizim ya da ön uygulama) yapmaları istenir. Seçilecek olan eskizlerin verilen projeye uygunluğu değerlendirilerek ve tasarımdan üretime geçiş kriterleri göz önünde bulundurularak eskiz seçimi yapılır, ya da geliştirilmesi gereken eskizler için önerilerde bulunulur.
2- Üretim süreci, Jüri değerlendirmesi
Eskizlerin seçilip üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerinin yapılmasından sonra, varsa problemler çözümlenir. Daha sonra eskizlerin üretiminde kullanılacak malzemenin niteliği ve niceliği belirlenerek gerekli hazırlıklar yapılır. Her bir öğrencinin çalışması için atölyenin imkanları dahilinde üretim aşamaları listelenir ve üretime geçilir. Eskizden ürüne geçiş aşamasında karşılaşılabilecek sorunların paylaşımı sağlanarak, bu sorunların tüm öğrenciler tarafından gözlenerek öğrenmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PSN ProjeSunumu
2 ASM Araştırma/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PSN * 0.20 +ASM * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1-Öğrenciye verilen proje ile ilgili yapmış olduğu araştırma ve eskiz sürecinden, üretimin gerçekleşmesine kadar olan aşamalarda gösterdiği performans, atölye çalışması sırasında üretimin teknik çözümlemelerine getirdiği akılcı yaklaşımlar, çalışmanın üretilebilirliğe ve kullanılabilirliğe uygunluğu, üretimdeki işçiliğin kalitesi göz önüne alınarak,
2- Öğrencinin atölye derslerine katılım durumu, öğrencinin atölye uygulamasında ve değerlendirme jürisinde gösterdiği performans dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Araştırma/Sunum hazırlama 5 1 5
Proje Eskizi hazırlama 7 1 7
Atölye uygulama çalışmaları 14 3 42
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6