DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımlarında desen, motif, yüzey ilişkisi bütünlüğünde kuvvetlendirilmiş dokuma, çift katlı ve diğer karmaşık yapıları nasıl ve ne şekilde kullanabileceğini bilmesi
2   Tasarımdan üretime geçiş aşamasında hazırlayacağı üretim raporunda kuvvetlendirilmiş dokuma, çok katlı ve diğer karmaşık yapıların açılımlarını yapabilmesi
3   Seri üretime yönelik desen, motif, dokuma yapıları ilişkisi kurabilmesi, ilgili üretim raporlarını hazırlayabilmesi,
4   Çok katlı ve karmaşık yapıları çözümleyebilmesi
5   Kazandığı bilgilere bağlı olarak kendisinin tasarım yapıp üretim raporunu gerçekleştirmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TMG 3015 - 20. Yüzyıl Moda Tasarımı ve Ürün İlişkileri I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kuvvetlendirilmiş astar çözgülü dokular
2 Kuvvetlendirilmiş astar çözgülü dokular, kuvvetlendirilmiş astar atkılı dokular
3 Kuvvetlendirilmiş astar atkılı dokular
4 Çift kat torba yapılar. Farklı katlarda farklı örgü denemeleri
5 Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar.
6 Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. Desen, motif, doku oluşturma
7 Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. Desen, motif, doku oluşturma
8 Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. Desen, motif, doku oluşturma
9 Çözgü Brokarlar ve atkı brokarlar
10 Battaniye dokular
11 Ara Sınav
12 Battaniye dokular
13 Trlko dokular
14 Trlko dokular

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim elemanı öğrencilere, kuvvetlendirilmiş dokular, çok katlı ve karmaşık yapılar hakkındaki teknik bilgileri önce basit, sonra karmaşık desen örnekleri üzerinden anlatır. Kazandıkları bilgilerle, tek başlarına ya da birlikte tasarımlar gerçekleştirip teknik ve üretim raporları hazırlamalarını ister.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarımdan üretime geçiş aşamasında, gözden geçirme oturumları öğretim elemanı tarafından her hafta dersin ilk saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımlarının üretim raporlarını hazırlamaları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, kuvvetlendirilmiş dokumalar, çok katlı ve karmaşık yapılara yönelik üretim raporlarını hazırlama aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnek bir üretim raporu hazırlama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci farklı dokuma örgüleri kullanarak çok katlı ve karmaşık yapılar hazırlayacaktır
Hazırladığı örneklerin tahar, armür, tarak planlarını çıkaracaktır
Bir tasarımdan yola çıkarak olası bir desen raporları hazırlayacaktır
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalılmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Diğer kısa sınavlara hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5