DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dokuma tasarım elemanlarını kavraması
2   Öğrenilen temel tasarım ilkeleri ile dokuma tasarımı elemanlarını birlikte kullanarak basit dokuma tasarımları yapabilmesi
3   Tek katlı dokuma tasarımları yapabilmesi ve el dokuma yöntemleri ile uygulayabilmesi
4   3. ve 4. sınıf dokuma içerikli tasarım derslerine hazırlık oluşturacak şekilde tasarımların ve uygulamaların sunumuna yönelik çözüm önerileri getirmesi
5   Hazırlamış olduğu projenin tasarımlarını ve hikâye paftasını sunabilmesi ve savunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dokuma tasarımı nedir . Dokuma tasarımını oluşturan ve etkileyen faktörler nelerdir Tasarım ve uygulama için gerekli malzemelerin tespiti.
2 El tezgahında küçük dokuma uygulamalarına geçiş. Tek renk temel örgü denemeleri
3 Tek renk temel örgü denemeleri
4 Renk dizileri ile oluşan desen denemeleri
5 Renk dizileri ile oluşan desen denemeleri
6 Renk dizileri ile oluşan desen denemeleri
7 Belirlenen konu kapsamında proje araştırması ve eskiz çalışması
8 Eskiz çalışmalarının devamı ve proje araştırmalarının sunumu
9 Eskiz çalışmalarının devamı
10 Eskiz çalışmalarının sunumu, tartışma ve tasarıma uygun eskizlerin belirlenmesi.
11 Tasarım çalışmalarının devamı
12 Tasarım çalışmalarının devamı
13 Tasarım çalışmalarının devamı
14 Tasarımların sunumları ve öğrenci savunmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Dersler
Öğretim elemanı, dokuma tasarımına dayanak oluşturacak şekilde başından sonuna kadar öğrencinin küçük bir projenin oluşum aşamalarını öncelikle uygulama yaparak kavramasını sağlar. Küçük el tezgâhlarında temel örgü yapılarının ve el dokumacılığı tekniklerinin kullanılarak oluşturulan bu dokumalar vasıtasıyla öğrenci dokuma eylemini kavrar.

-Eskiz değerlendirme ve tartışma
Dokumanın mantığını yeni kavrayan öğrencinin dokuma tasarımı eskizleri yapmaya başlaması sağlanır. Eskizlerde örgü farklılıklarından doğan kumaş doku çeşitlerinin kağıt üzerinde en doğru şekilde ifade edilmesi için gereken tasarım ve boyama tekniklerinin araştırılması sağlanır. Bu araştırmalar 3. ve 4. sınıf dokuma tasarım derslerinde faydalanacağı yöntemler ve teknikler olması açısından büyük önem taşımaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BSN Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler dokuma tasarımı faktörlerini kullanarak , örgü, renk ve yapıyı ön plana çıkaran uygulamalar yapacakladır.
-Dokuma eyleminin mantığını ve uygulama yöntemlerini kavrayan öğrenci kendi türettiği örgüleri uygulayacaktır.
-Belirlenen Dokuma tasarımı projesi kapsamında (1) eskiz çalışmaları ve araştırmaları (2) araştırmaların Powerpoint sunumu (3) tasarımların pafta olarak hazırlanması (4) tasarım paftalarının konu ile bütünlük içinde olması (5) tasarımlarını ve uygulamalarını anlatan bir hikaye paftası hazırlaması (6) hazırladığı projeyi sunum sırasında anlatabilmesi ve savunabilmesi gerekmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 2 6 12
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5