DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımlarında desen, motif, yüzey ilişkisi bütünlüğünde üç katlı yapılar, pileli yapılar, pike ve damas yapıları nasıl ve ne şekilde kullanabileceğini bilmesi
2   Tasarımdan üretime geçiş aşamasında hazırlayacağı üretim raporunda üç katlı yapılar, pileli yapılar, pike ve damas yapıların açılımlarını yapabilmesi
3   Seri üretime yönelik desen, motif, dokuma yapıları ilişkisi kurabilmesi, ilgili üretim raporlarını hazırlayabilmesi,
4   Çok katlı ve karmaşık yapıları çözümleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çok Katlı Dokular, Çift Katlı Dokuları Hatırlama
2 Üç katlı dokular
3 Üç katlı dokular, Desen, motif, doku oluşturma
4 Üç katlı dokular, Desen, motif, doku oluşturma
5 Pileli dokular
6 Pileli dokular, enine katlı pileli dokular
7 Pileli dokular, boyuna katlı pileli dokular
8 Pike dokular, çözgü pikeler
9 Pike dokular, atkı pikeler
10 Pike dokular, çift yüzlü pikeler
11 Pike dokular, clog pikeler
12 Ara Sınav
13 Damask dokular
14 Damask dokular

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, üç katlı yapılar, pileli yapılar, pike ve damas yapıların tek başlarına yada birlikte bir tasarımda kullanımlarına yönelik çözüm üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden olası teknik ve üretim raporları hazırlamalarını ister.
2.Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarımdan üretime geçiş aşamasında, gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımlarının üretim raporlarını hazırlamaları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3.Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, üç katlı yapılara, pileli yapılara, pike ve damas yapılara yönelik üretim raporlarını hazırlama aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnek bir üretim raporu hazırlama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci farklı dokuma örgüleri kullanarak üç katlı, pileli, pike ve damas yapılar hazırlayacaktır.
Hazırladığı örneklerin tahar, armür, tarak planlarını çıkaracaktır
Bir tasarımdan yola çıkarak olası bir desen raporları hazırlayacaktır
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Ödev Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4