DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımlarında desen, motif, yüzey ilişkisi bütünlüğünde havlu, kadife ve diğer karmaşık yapıları nasıl ve ne şekilde kullanabileceğini bilmesi
2   Tasarımdan üretime geçiş aşamasında hazırlayacağı üretim raporunda çok katlı ve diğer karmaşık yapıların açılımlarını yapabilmesi
3   Seri üretime yönelik desen, motif, dokuma yapıları ilişkisi kurabilmesi, ilgili üretim raporlarını hazırlayabilmesi
4   Çok katlı ve karmaşık yapıları bireysel ya da bir arada çözümleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Havlu Yapılar I
2 Havlu Yapılar II
3 Atkı ve Çözgü İlmeli Yapılar Genel anlatım
4 Atkı ilmeli yapılar I Düz kadifeler
5 Atkı ilmeli yapılar II Fitilli kadife
6 Atkı ilmeli yapılar III Peluşlar
7 Çözgü ilmeli yapılar I Tel çubuklu sistem/Wilton çözgü kadifeleri
8 Çözgü ilmeli yapılar II Yüz yüze dokunan kadife yapılar
9 Makine Halıları I Wilton halı yapıları
10 Makine Halıları II Axminster halı yapıları
11 Ara Sınav
12 Döner gücü sistemli yapılar I Gaz yapılar
13 Döner gücü sistemli yapılar II Lino yapılar
14 Jakar Sistemi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler

Öğretim üyesi öğrencileri, çok katlı ve karmaşık yapıların tek başlarına yada birlikte bir tasarımda kullanımlarına yönelik çözüm üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden olası teknik ve üretim raporları hazırlamalarını ister.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Tasarımdan üretime geçiş aşamasında , gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımlarının üretim raporlarını hazırlamaları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

3. Uygulamalar

Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, çok katlı ve karmaşık yapılara yönelik üretim raporlarını hazırlama aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnek bir üretim raporu hazırlama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1- Proje Sunumu
2- Tasarım- uygulama
3- Araştırma/Sunum
4- Derse katılım

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4