DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dokuma kumaş yapılarını temel örgüler bazında tanıyabilmesi
2   Bir kumaşın dokunabilmesi için, çözgü, atkı, örgü raporu, tarak, tahar, armür vb. gibi tanımları bilmesi
3   Kumaş yapısının örgü raporunu, tarak, tahar ve armür planlarını hazırlayabilmesi.
4   Temel örgüleri ve türevlerini bilmesi.
5   Temel örgülerden yeni örgüler türetmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dokuma nedir Dokuma kumaşların oluşumu için gerekli çözgü-atkı iplikleri, örgü raporu, tahar, tarak, armür, gücü teli, ağızlık gibi tanımların verilmesi gibi tanımlar ve uygulamaların anlatımı
2 Önceki hafta verilen tanımların dokuma tezgahındaki karşılıklarının tanıtılması ve küçük bir dokuma çalışması yapılması
3 Kumaş yapıları hakkında genel bilgiler ve Temel örgüler
4 Bezayağı örgüsü, tahar, tarak ve armür planlarının hazırlanması
5 Bezayağı örgüsü türevlerinden Panama ve Rips örgüler
6 Dimi Örgüler- Z, S yönlü dimi oluşumu
7 Dimi örgü türevleri, Sivri uçlu dimi ve çapraz dimiler
8 Kesik Dimiler, gölgeli dimiler
9 Dik ve yassı dimiler, gabardin, wipcord
10 Vize sınavı
11 Saten Örgüler
12 Saten Örgü türevlerinden karışık satenler. çift satenler
13 Saten örgü türevlerinden kaydırılmış satenler, gölgeli satenler.
14 Krep örgüler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim elemanı yararlanılan kaynaklardan hareket ederek dokumanın tanımını verir ve oluşum aşamalarını dokuma tezgahı üzerinde gösterir. Öğrencilerin öğretim elemanı ile birlikte ortak bir çalışma ile dokuma yapmasını sağlayarak atkı, çözgü, tarak, tahar, armür, ağızlık gibi kavramları öğrenmesini sağlar. Daha sonra öğretim elemanı, temel örgü ve türevlerini tarak, tahar ve armür planları ile birlikte derste ve ev çalışmaları ile destekleyerek öğrenciye aktarır ve öğrencininin edindiği bilgileri derste kullanmasını bekler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

- Dokuma eylemini kavrar, dokumanın gerçekleşmesi için gerekli örgü raporu, tahar, tarak, armür gibi tanımları bilir.
- Temel örgüleri bilir ve örgü raporu, tahar, tarak, armür planlarını hazırlar.
- Temel örgülerin türevlerini bilir ve örgü raporu, tahar, tarak, armür planlarını hazırlar.
- Temel örgülerle yeni örgüler türetebilir ve tahar, tarak, armür planlarını hazırlar.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 2 8 16
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5