DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nörobiyoloji ve beyin bozuklukları alanındaki temel terim, kavram ve teorileri tanımlayabilecek,
2   Nöroanatomi, nörogörüntüleme, genetik ve nörokimya gibi araştırma alanlarının yöntemlerini tanıyabilecek ve bu alanların psikoloji ile benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırabilecek,
3   Nöropsikiyatrik ve nörodejeneratif beyin bozukluklarının altında yatan nörobiyolojik temelleri anlayabilecek,
4   Nörobiyoloji/beyin bozuklukları alanındaki araştırma desenleri ve teknikleri hakkında bilgi edinecek ve araştırma bulgularının nasıl yorumlanacağı hakkında düşünebilme becerisi edinecek,
5   Nörobiyoloji/beyin bozuklukları alanında güncel konuları takip edebilecek, yorumlayabilecek, analitik ve kritik düşünebilme becerisi edinecek,
6   İnsan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merakını geliştirebilecek, edindiği bilgileri değerlendirip, bilimsel süzgeçten geçirebilecek,
7   Nörobiyoloji alanındaki etik ilke ve değerlere karşı farkındalık kazanacak ve bu ilkeler doğrultusunda uygun hareket edecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş; nörobiyolojinin temel kavramları Nörobiyoloji ve alt başlıklarına genel bir bakış. Beyin ve sinir sistemi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi.
2 Nörobiyolojinin temel kavramları ve araştırma yöntemleri Beyin ve sinir sistemi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi. Çağdaş nörobiyoloji araştırmalarında kullanılan araştırma yöntemleri.
3 Nöroanatomi, nörogelişim, nöral iletişim ve insan beyninin organizasyonu.
4 Depresyonun nörobiyolojik temelleri Depresyonun altında yatan nörobiyolojik nedenlerin nörogörüntüleme, nöropsikoloji, genetik ve nörokimyasal çalışmalardan elde edilen bilgiler temelinde öğrenilmesi.
5 Bipolar bozukluğun nörobiyolojik temelleri Bipolar bozukluğun altında yatan nörobiyolojik nedenlerin nörogörüntüleme, nöropsikoloji, genetik ve nörokimyasal çalışmalardan elde edilen bilgiler temelinde öğrenilmesi.
6 Bağımlılığın nörobiyolojik temelleri Bağımlılığın altında yatan nörobiyolojik nedenlerin nörogörüntüleme, nöropsikoloji, genetik ve nörokimyasal çalışmalardan elde edilen bilgiler temelinde öğrenilmesi.
7 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) nörobiyolojik temelleri DEHB'nin altında yatan nörobiyolojik nedenlerin nörogörüntüleme, nöropsikoloji, genetik ve nörokimyasal çalışmalardan elde edilen bilgiler temelinde öğrenilmesi.
8 Şizofreninin nörobiyolojik temelleri Şizofreninin altında yatan nörobiyolojik nedenlerin nörogörüntüleme, nöropsikoloji, genetik ve nörokimyasal çalışmalardan elde edilen bilgiler temelinde öğrenilmesi.
9 Öğrenci ödevleri/sunumları
10 Obsesif kompulsif bozukluğun (OKB) nörobiyolojik temelleri OKB'nin altında yatan nörobiyolojik nedenlerin nörogörüntüleme, nöropsikoloji, genetik ve nörokimyasal çalışmalardan elde edilen bilgiler temelinde öğrenilmesi.
11 Travma sonrası stres bozukluğunun (TSSB) nörobiyolojik temelleri TSSB'nin altında yatan nörobiyolojik nedenlerin nörogörüntüleme, nöropsikoloji, genetik ve nörokimyasal çalışmalardan elde edilen bilgiler temelinde öğrenilmesi.
12 Demansın nörobiyolojik temelleri Demansın altında yatan nörobiyolojik nedenlerin nörogörüntüleme, nöropsikoloji, genetik ve nörokimyasal çalışmalardan elde edilen bilgiler temelinde öğrenilmesi.
13 Alzheimer hastalığının nörobiyolojik temelleri Alzheimer hastalığının altında yatan nörobiyolojik nedenlerin nörogörüntüleme, nöropsikoloji, genetik ve nörokimyasal çalışmalardan elde edilen bilgiler temelinde öğrenilmesi.
14 Nöroetik Günümüz nörobiyoloji çalışmalarında önem taşıyan etik konular.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7