Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ CEREN HIDIROĞLU ONGUN |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı sosyal biliş hakkındaki temel ilkelerin kapsamlı bir şekilde ele alınmasıdır. Bu doğrultuda derste sosyal bilişsel mekanizmalar, sosyal bilişin davranış üzerindeki etkileri, nöropsikiyatrik hastalıklar ile ilişkili olarak bu işlevlerdeki bozulmalar, diğer bilişsel işlevlerle ilişkisi ve sosyal biliş ile ilgili kuramlar incelenecektir. Ders ayrıca sosyal bilişin altında yatan beyin alanları ve sosyal bilişsel işlevleri değerlendirmede başvurulan nöropsikolojik testlere odaklanacaktır. Derslerde alandaki güncel araştırma makaleleri ve araştırma bulguları tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Fiske & Taylor's (2008) Social cognition: From Brains to Culture (McGraw Hill) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ödev (%30), Sunum (%30) ve Final sınavı (%40) |
Değerlendirme Kriteri |
Bir final sınavı yapılacak ve biri sunum olmak üzere 2 ödev istenecektir. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin en az %70 ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. İnci Boyacıoğlu Bal |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba: 13:30-14:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|