DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Maden Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama kavramı tanımlayabilme.
2   Pazarlama planı özelliklerini tanımlayabilme.
3   Pazarlama da durum analizini ana hatları ile belirtebilme.
4   Pazarlama amacını tanımlayabilme.
5   Pazarlama eylem programını ana hatları ile belirtebilme.
6   Pazarlama planı sürecinin sonunda ölçme - düzeltme aşamalarını ilişkilendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama kavramı, gelişimi, aşamaları, çağdaş pazarlama yaklaşımı, pazarlama değişkenlerinin incelenmesi
2 Pazarlama planı önemi ve özellikleri, pazarlama planını oluşturma aşamalarının değerlendirilmesi.
3 Pazarlama planı önemi ve özellikleri, pazarlama planını oluşturma aşamalarının değerlendirilmesi (Hangi bilgilere ihtiyaç var, planın unsurları)
4 Durum analizi, rekabeti ve rakipleri değerlendirme, Pazar müşteri analizi(Pazar faktörleri,Pazar potansiyeli, pazarın belirlenmesi ) SWOT analizi
5 Durum analizi, rekabeti ve rakipleri değerlendirme, Pazar müşteri analizi(Pazar faktörleri,Pazar potansiyeli, pazarın belirlenmesi ) SWOT analizi
6 Pazarlamada amaç ve stratejiler(Amaç kavramı,strateji kavramı) değerlendirilmesi
7 Pazarlama eylem programı: ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma kararlarının değerlendirilmesi.
8 Pazarlama eylem programı: ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma kararlarının değerlendirilmesi
9 Arasınav
10 Pazarlama planının uygulama süreci: sorumlulukların dağıtılması, finansal kaynakların değerlendirilmesi, bütçe hazırlama, bütçe tasarımı.
11 İhracat pazarlaması( uluslar arası pazarlama kanalları ve yapısı)
12 İhracat pazarlaması( uluslar arası pazarlama kanalları ve yapısı)
13 Pazarlama planı ölçme değerlendirme ve düzeltme ( programların gözetimi ve ölçme, sonuçların kontrolü ve değerlendirme, düzeltici adımların atılması)
14 Pazarlama planı ölçme değerlendirme ve düzeltme ( programların gözetimi ve ölçme, sonuçların kontrolü ve değerlendirme, düzeltici adımların atılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı, Öğretim üyesi teorik bölümü anlatırken, öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacak, uygulama bölümünde ise konuların daha iyi anlaşılabilmesi için örnekler üzerinde çeşitli yöntem ve yönlendirici föyler üzerinde değerlendirmeler yaparak konuların iyi şekilde kavranılmasını sağlayacak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 UYG Uygulama
3 FN Final
4 BNS BNS VZ* 0.25 +ODV * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.25 + ODV * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6