DERECE PROGRAMLARI

: Coğrafya Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. Sosyal Bilimler Bölümü içinde Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak faaliyet gösteren anabilim dalımız, bir ara bağımsız bir Coğrafya Bölümü olarak da görev yapmış ve 1998 yılına kadar faaliyetlerini bu şekilde sürdürmüştür. 1998 yılında Fakültemizin yeniden yapılanması sonucunda Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümüne Anabilim Dalı olarak bağlanmıştır. Anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 5 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Coğrafya Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Coğrafya Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 5 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 5 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupa'da kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Binası'nda hizmet vermekte olup, 3 dersliğe, bir CBS ve akademik personele ait 6 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Mezunlar, doğal ortamda (Litosfer, hidrosfer, atmosfer ve biyosferde) meydana gelen olayları incelerken; nedensellik, dağılış, ilgi ve bağlılık gibi Coğrafya nın temel prensiplerini etkinliklerinde uygulayabilir.
2   Mezunlar, Coğrafya nın prensipleri çerçevesinde Fiziki ve Beşeri Coğrafya konularıyla ilgili mekândan derledikleri/edindikleri verileri; görsel hâle getirebilir, mekâna ilişkin sorunları değerlendirebilir, yorumlayabilir, mekân analizi yaparak çözüm önerilerinde bulunabilir.
3   Mezunlar, doğal ortam özellikleri ile insan ve insan faaliyetleri arasındaki ilişkileri bilir; yerel ve genel ölçekte analitik değerlendirmeler yapabilir; olay ve sorunlara diğer disiplinlerden farklı, bütüncül yaklaşımlar sergileyerek etkili çözüm önerileri getirebilir.
4   Mezunlar, doğal ortam ve sosyo-ekonomik özellikler arasındaki etkileşimi iyi yorumladığından, doğal ve kültürel kaynakların sürdürülebilir yönetiminde, etkili değerlendirmeler ve yaklaşımlar sergileyebilir; sahip oldukları vizyonu öğrencileri ve çevrelerine aktarabilir.
5   Mezunlar, ülkesinin doğal ve sosyo-ekonomik özelliklerini bilir, ülke sorunlarının çözümünde ve sürdürülebilir kalkınmasında öğrencilerinin de severek sorumluluk almalarını sağlayarak, yurt sevgisini pekiştirebilir.
6   Mezunlar CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) ve UA (Uzaktan Algılama) yazılım ve donanımları aracılığıyla uygun veri ve metotları kullanarak; ileri düzeyde ders materyali, akıllı harita, grafik, şekil hazırlayabilir ve mekan ile ilgili analizler yapıp değerlendirebilir.
7   Mezunlar, eğitim bilimleri ve coğrafya eğitimi alanındaki bilgilerini kullanarak farklı gelişim dönemlerindeki öğrenciler için rehberlik edebilir; uygun öğrenme ortamları ve eğitim materyalleri hazırlayabilir; çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları gelişim süreçlerini göz önünde bulundurarak kullanabilir.
8   Mezunlar, beşeri ortamı tanır, edindiği bilgiler ışığında kır-kent ortamlarında arazi kullanımı konusunda analizler yapabilir. Sürdürülebilir kalkınma açısından kent ekosistemini, kent peyzajını daha yaşanabilir hale getirilebilmede sorumluluk alabilir, diğer disiplinlerle işbirliği yapabilir.
9   Mezunlar, kırsal ve kentsel ortamın sorunlarını bilir, günümüz dünyasındaki gelişmeler ışığında daha yaşanabilir kültürel ortamların oluşturulmasında çözüm önerileri geliştirebilir.
10   Mezunlar, öğretmenlik formasyonuna sahip olmak yanında, kentsel ortamda ve taşrada yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında yerel ve ülke sorunları ile ilgili çalışma gruplarına katkıda bulunabilecek, sorumluluk alabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
11   Mezunlar, fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya ile ilgili kavram ve olguları bilir, çevresini coğrafi bakış açısıyla bütüncül bir şekilde değerlendirir.
12   Mezunlar, yabancı meslektaşları ile iletişime geçebilecek ve ortak etkinlikler yapabilecek dil ve becerilere sahiptir.

Mezunların İstihdam Profilleri

Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; MTA, DSI, Yerel Yönetimler ve Meteoroloji gibi kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 77 zorunlu ve 27 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 236/64 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1. Dönem:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 ATA 1001 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 2
2 COĞ 1001 GENEL COĞRAFYA I ZORUNLU 3 0 0 4
3 COĞ 1009 BEŞERİ COĞRAFYAYA GİRİŞ I ZORUNLU 2 0 0 3
4 COĞ 1011 HİDROĞRAFYA I (AKARSU VE GÖLLER) ZORUNLU 2 0 0 3
5 COĞ 1013 JEOMORFOLOJİNİN TEMELLERİ I ZORUNLU 4 0 0 4
6 COĞ 1015 HARİTA BİLGİSİ VE KARTOĞRAFYA I ZORUNLU 3 0 0 3
7 COĞ 1017 KLİMATOLOJİ I ZORUNLU 4 0 0 4
8 EGİ 1007 EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ZORUNLU 3 0 0 4
9 TDL 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 2 0 0 2
0 SECGRUP1 SEÇMELİ DERS GRUBU 1 SEÇMELİ - - - 1
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 ATA 1002 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 2
2 COĞ 1002 GENEL COĞRAFYA II ZORUNLU 3 0 0 4
3 COĞ 1010 BEŞERİ COĞRAFYAYA GİRİŞ II ZORUNLU 2 0 0 3
4 COĞ 1012 PELEOCOĞRAFYA ZORUNLU 2 0 0 3
5 COĞ 1014 JEOMORFOLOJİNBİN TEMELLERİ II ZORUNLU 4 0 0 4
6 COĞ 1016 HARİTA BİLGİSİ VE KARTOG.II ZORUNLU 3 0 0 4
7 COĞ 1018 KLİMOTOLOJİ II ZORUNLU 4 0 0 4
8 RPD 1032 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 3
9 TDL 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 2 0 0 2
0 SECGRUP2 SEÇMELİ DERS GRUBU 2 SEÇMELİ - - - 1
TOPLAM:   30
 
3. Dönem:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BİL 2001 BİLGİSAYAR I ZORUNLU 2 2 0 4
2 COĞ 2001 JEOMORFOLOJİ I ZORUNLU 3 0 0 3
3 COĞ 2003 TOPRAK COĞRAFYASI I ZORUNLU 2 0 0 3
4 COĞ 2005 BİTKİ COĞRAFYASI I ZORUNLU 2 0 0 3
5 COĞ 2009 GENEL EKONOMİK COĞRAFYA I ZORUNLU 3 0 0 3
6 COĞ 2011 YERLEŞİM COĞRAFYASI I ZORUNLU 2 0 0 3
7 COĞ 2015 COĞRAFYA ARŞ.VE İST.YÖNT. I ZORUNLU 4 0 0 4
8 EGİ 2005 ÖĞRENME ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 3 0 0 3
9 YDYGRUP1 YABANCI DİL DERS GRUBU 1 ZORUNLU - - - 4
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BİL 2012 BİLGİSAYAR II ZORUNLU 2 2 0 4
2 COĞ 2002 JEOMORFOLOJİ II ZORUNLU 3 0 0 3
3 COĞ 2004 TOPRAK COĞRAFYASI II ZORUNLU 2 0 0 2
4 COĞ 2006 BİTKİ COĞRAFYASI II ZORUNLU 2 0 0 3
5 COĞ 2010 GENEL EKONOMİK COĞRAFYASI II ZORUNLU 3 0 0 3
6 COĞ 2012 YERLEŞİM COĞRAFYASI II ZORUNLU 2 0 0 3
7 COĞ 2014 COĞRAFYA ARŞ. VE İST.YÖNT. II ZORUNLU 4 0 0 4
8 EPÖ 2004 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 3 0 0 4
9 YDYGRUP2 YABANCI DİL DERS GRUBU 2 ZORUNLU - - - 4
TOPLAM:   30
 
5. Dönem:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 COĞ 3003 TÜRKİYE FİZİKİ COĞRAFYASI I ZORUNLU 3 0 0 3
2 COĞ 3005 TÜRKİYE'NİN BEŞERİ COĞRAFYASI ZORUNLU 3 0 0 3
3 COĞ 3007 BÖLGESEL TÜRKİYE COĞRAFYASI I ZORUNLU 4 0 0 4
4 COĞ 3101 KLİMATOLOJİ METOTLARI -I ZORUNLU 3 0 0 3
5 COĞ 3109 ENERJİ VE YER ALTI KAYNAKLARI I ZORUNLU 2 0 0 4
6 COĞ 3113 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ I ZORUNLU 2 0 0 4
7 EPÖ 3019 PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞR. ZORUNLU 3 0 0 4
0 SECGRUP3 SEÇMELİ DERS GRUBU 3 SEÇMELİ - - - 5
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 COĞ 3004 TÜRKİYE FİZİKİ COĞRAFYASI II ZORUNLU 3 0 0 3
2 COĞ 3006 TÜRKİYENİN EKONOMİK COĞRAFYASI ZORUNLU 3 0 0 3
3 COĞ 3008 BÖLGESEL TÜRKİYE COĞRAFYASI II ZORUNLU 4 0 0 4
4 COĞ 3022 ÖĞRETİM TEKN.VE MAT.TASARIMI ZORUNLU 2 2 0 4
5 COĞ 3102 KLİMATOLOJİ METODLARI - II ZORUNLU 3 0 0 3
6 COĞ 3110 ENERJİ VE YER ALTI KAYNAKLARI II ZORUNLU 2 0 0 3
7 COĞ 3114 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ II ZORUNLU 2 0 0 4
0 SECGRUP4 SEÇMELİ DERS GRUBU 4 SEÇMELİ - - - 6
TOPLAM:   30
 
7. Dönem:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 COĞ 4101 BÖLGESEL TÜRKİYE COĞRAFYASI III ZORUNLU 4 0 0 4
2 COĞ 4103 TÜRKİYE'NİN EKOSİSTEMLERİ -I ZORUNLU 2 0 0 3
3 COĞ 4105 TURİZM COĞRAFYASI - I ZORUNLU 2 0 0 3
4 COĞ 4107 COĞRAFYADA MEKAN ANALİZİ - I ZORUNLU 2 0 0 3
5 COĞ 4109 SİYASİ COĞRAFYA -I ZORUNLU 2 0 0 3
6 COĞ 4111 ÜLKELER COĞRAFYASI - I ZORUNLU 2 0 0 2
7 COĞ 4113 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 2 0 4
0 SECGRUP5 SEÇMELİ DERS GRUBU 5 SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 COĞ 4002 BÖLGESEL TÜRKİYE COĞRAFYASI IV ZORUNLU 4 0 0 4
2 COĞ 4004 TÜRKİYE'NİN EKOSİSTEMLERİ II ZORUNLU 2 0 0 3
3 COĞ 4006 TURİZM COĞRAFYASI II ZORUNLU 2 0 0 3
4 COĞ 4008 COĞRAFYADA MEKAN ANALİZİ II ZORUNLU 2 0 0 3
5 COĞ 4010 SİYASİ COĞRAFYA II ZORUNLU 2 0 0 3
6 COĞ 4012 ÜLKELER COĞRAFYASI II ZORUNLU 2 0 0 2
7 COĞ 4014 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II ZORUNLU 2 2 0 4
8 EYD 4030 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
0 SECGRUP6 SEÇMELİ DERS GRUBU 6 SEÇMELİ - - - 5
TOPLAM:   30
 
SEÇMELİ DERS GRUBU 1:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BDE 1001 BEDEN EĞİTİMİ I SEÇMELİ 1 0 0 1
2 GSM 1001 MÜZİK I SEÇMELİ 1 0 0 1
3 GSR 1001 RESİM I SEÇMELİ 1 0 0 1
 
SEÇMELİ DERS GRUBU 2:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BDE 1002 BEDEN EĞİTİMİ II SEÇMELİ 1 0 0 1
2 GSM 1002 MÜZİK II SEÇMELİ 1 0 0 1
3 GSR 1002 RESİM II SEÇMELİ 1 0 0 1
 
SEÇMELİ DERS GRUBU 3:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 COĞ 3015 SEÇMELİ I (ARAZİ SINIFL. VE DEGRADASYONU) SEÇMELİ 2 0 0 3
2 COĞ 3017 SEÇMELİ I (YAPISAL JEOMORFOLOJİ) SEÇMELİ 2 0 0 3
3 COĞ 3021 SEÇMELİ I (MESLEKİ YABANCI DİL) SEÇMELİ 2 0 0 3
4 GNK 3001 GK.SEÇ.I (TÜRKİYE'NİN DOĞAL ZENGİNLİKLERİ) SEÇMELİ 2 0 0 2
5 GNK 3003 GK.SEÇ. I (DÜŞÜNCE TARİHİ) SEÇMELİ 2 0 0 2
6 GNK 3005 GK.SEÇ. I (GÜZEL KONUŞMA VE YAZMA) SEÇMELİ 2 0 0 2
 
SEÇMELİ DERS GRUBU 4:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 COĞ 3018 SEÇMELİ II (TÜRKİYE'NİN JEOPOLİTİĞİ) SEÇMELİ 2 0 0 3
2 COĞ 3020 SEÇMELİ II (MESLEKİ YABANCI DİL) SEÇMELİ 2 0 0 3
3 COĞ 3024 SEÇMELİ II (TÜRKİYE OVALARINDA ARAZİDEN YARARLANMA) SEÇMELİ 2 0 0 3
4 GNK 3002 GK.SEÇ. II (ERGEN RUH SAĞLIĞI) SEÇMELİ 2 0 0 3
5 GNK 3004 GK.SEÇ. II (İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM) SEÇMELİ 2 0 0 3
6 GNK 3006 GK.SEÇ.II (MİTOLOJİYE GİRİŞ) SEÇMELİ 2 0 0 3
 
SEÇMELİ DERS GRUBU 5:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 COĞ 4013 SEÇMELİ V(SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA.COĞ.TEM.) SEÇMELİ 2 0 0 4
2 GNK 4001 GK.SEÇ.(DÜŞÜNCE TARİHİ) SEÇMELİ 2 0 0 4
3 GNK 4003 GK.SEÇ.(TÜRKİYE'NİN DOĞAL MİRASI) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
SEÇMELİ DERS GRUBU 6:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 COĞ 4016 SEÇMELİ IV (TÜRKİYE'NİN DAĞL.VE PLATOLA. ARAZDN YARAR.) SEÇMELİ 2 0 0 3
2 COĞ 4018 SEÇ.IV (TÜRKİYA'NİN DOĞAL MİRASI) SEÇMELİ 2 0 0 3
3 COĞ 4020 SEÇ.IV (KIR - KENT MİRASI) SEÇMELİ 2 0 0 3
4 GNK 4002 GK.SEÇ. (İNSAN HAKLARI) SEÇMELİ 2 0 0 2
5 GNK 4004 GK.SEÇ.(TÜRK KÜLTÜR TARİHİ) SEÇMELİ 2 0 0 2
 
 
YABANCI DİL DERS GRUBU 1:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 YDA 1005 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 4 0 0 4
2 YDF 1005 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 4 0 0 4
3 YDİ 1005 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 4 0 0 4
 
YABANCI DİL DERS GRUBU 2:
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 YDA 1004 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 4 0 0 4
2 YDF 1004 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 4 0 0 4
3 YDİ 1004 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 4 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları'nın ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 5 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Yrd. Doç. Dr. İsmail Buldan
E-posta: ismail.buldan@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 21 37