Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi kısa geçmişine rağmen, Türkiyenin önde gelen tıp fakültelerinden biridir ve gerek eğitim ve gerekse sağlık hizmeti alanında oldukça önemli bir rol üslenmiştir. Tıp eğitimi 6 yıldır ve eğitim dili Türkçedir. İlk 3 yıl temel tıp dersleri, 4 ve 5. yıllar klinik stajlar, 6. yıl ise intörnlüktür. 1. sınıf öncesi, öğrenciler için isteğe bağlı hazırlık sınıfı bulunmaktadır. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi mezuniyet öncesi eğitim programı 2010 yılında Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu (UTEAK) tarafından akredite edilmiştir ve Türkiyede akredite olan ilk 8 tıp fakültesinden birisidir. |
Kazanılan Derece |
Tıp Doktorluğu, Yüksek Lisans, Tıp Doktoru Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Lise diploması, ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı sonucu yerleştirme, Genel kayıt kabul koşulları |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Türkiye ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarında eğitime başlamış ve Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler, eğitimlerinin 2. yılından 5. yılına kadar başvuru yapabilirler. Merkez puan yöntemiyle yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler ise 1.yılından 6. yılına kadar başvuru yapabilirler. Bu öğrencilerin başvuruları her akademik yılın başında alınır, denklik kurulu tarafından dosyaları incelenerek karara bağlanır. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Tüm derslerini başarı ile tamamlamış, toplam 360 AKTS kredisi almış ve 5. yıl sonuna kadar ki başarı ortalaması 65/100 olan öğrenciler Tıp Doktoru derecesi ile mezun olurlar.
|
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Doktorluğu programının amacı, ülkenin sağlık gereksinimlerini karşılayabilecek, toplumun sağlık sorunlarına duyarlı ve çözümler üretebilen, yetkin, öğrenmeyi öğrenmiş, bilgi ve iletişim çağına uygun becerileri edinmiş, sürekli gelişime açık, insan haklarına saygılı, topluma örnek olacak hekimler yetiştirmektir.
|
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Mezun olan öğrenci, diploması Sağlık Bakanlığı tarafından onaylandıktan sonra kamu ve özel sağlık kuruluşlarında tıp doktoru olarak çalışabilir |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Bu programdan mezun olan öğrenciler, üçüncü düzey programlara başvurabilirler. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Eğitim süresince derslere, uygulamalara devam zorunluluğu vardır. İlk üç yıl için değerlendirme sistemi 4 bileşenden oluşmaktadır; 1. Teorik bilgiyi ölçen yazılı/bilgisayara dayalı sınav, 2. PDÖ oturumlarında eğitim yönlendiricisinin öğrencilerin perfomansını değerlendirmesi, 3. Uygulama sınavları ve 4. Beceri değerlendirmesi. Bu değerlendirmeler her bloğun sonunda yapılır. İlk üç bileşen 100 üzerinden değerlendirilir, 4. yöntemde ise yeterlilik temel alınır. Yukarıdaki ilk 3 bileşenin katkısı ile elde edilen yılsonu notu 100 üzerinde 80 ve üzeri ise öğrenci muaf kabul edilir ve final sınavına girmeden bir üst sınıfa geçer. Yılsonu notu 80in altında ise öğrencinin final ve/veya bütünleme sınavına girmesi gerekir ve başarılı sayılması için bu sinavdan 65 ve üzerinde not alması gerekir. 4 ve 5. yıl müfredatının değerlendirilmesi 3 bileşenden oluşmaktadır; 1. Teorik bilgiyi ölçen yazılı/bilgisayara dayalı sınav, 2. Nesnel örgün klinik sınav (NÖKS), 3. Task sürecinde eğitim yönlendiricisinin öğrencilerin performansını değerlendirmesi. Bu değerlendirmeler her bloğun sonunda yapılır. Bloktan başarılı olabilmek için yukarıda sözü edilen bileşenlerin katkısı ile elde edilen final notunun 100 üzerinden 65 ve üzerinde olması gerekir. Notu 65in altında olan öğrenci bütünleme sınavına girmek zorundadır ve başarılı sayılabilmesi için notunun 65 ve üzerinde olmalıdır. Tüm bloklardan başarılı olan öğrenci bir üst sınıfa devam eder. İntörnlük sürecinde değerlendirme yeterlilik temeline dayanır. 6. yıldaki rotasyonlarda yönlendiricinin değerlendirmesi, staj karnesi ve staja devamlılık göz önüne alınır. Yeterlilik alamayan öğrenci rotasyonu tekrar eder. |
Mezuniyet Koşulları |
Tıp doktorluğu derecesi, öğretim programında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlamış, 360 AKTS kredisi toplamış ve 5. yıl sonuna kadar olan not ortalaması 65/100 olan, 6.yıl internlük stajlarının tümünde başarılı olmuş öğrencilere verilir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Prof. Dr. Tülay CANDA |