DERS ADI

: ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYU 4009 ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ III SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÖZLEM BELKIS

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Amacı

Öğrencinin gösterim eleştirisi yazımında yetkinleşmesi ve kendi belirleyeceği bir bilimsel eleştiri yöntemi üzerine bilgi sahibi olması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Gösterim eleştirisi yazımında yetkinleşmesi,
2   2. Bir bilimsel eleştiri yöntemi (toplumcu, feminist, tarihsel, psikanalitik, vb yöntemlerden birini) seçerek bu yöntem üzerine yapacağı kuramsal araştırmayı yazılı dile aktarması
3   3. Üzerinde çalıştığı bilimsel eleştiri yönteminin önemli kuram ve uygulamalarını inceleyerek bunun belli başlı örneklerini irdeleyerek sunması,
4   4. Eleştirmen ve araştırmacı olarak bir oyun metninden ya da bir gösterimden tartışma üretebilmesi,
5   5. Disiplinlerarası çalışma ve araştırma yaparak bunları tiyatro alanında buluşturması ve bir makale üretebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

DYU 3008 - Eleştri Yöntemleri II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 20. yüzyılda eleştirinin gelişimi ve eleştiri, metin çözümleme yöntemleri
2 Eleştiri ve eleştirmenin değişen kimliği
3 Seçilen eleştiri yöntemi üzerine oluşturulan kaynakça ve genel çerçeve
4 Seçilen yöntem üzerine kuramsal araştırma ve incelemeler, tartışmalar
5 Seçilen yöntem üzerine kuramsal araştırma ve incelemeler, tartışmalar
6 Gösterim eleştirisi
7 Gösterim eleştirisi tartışma ve değerlendirme
8 Seçilen yöntemin tiyatro alanındaki örneklerinin irdelenmesi
9 Yönteme dair kuramsal ve uygulama bilgisinin yazıya dökülmesi
10 Gösterim eleştirisi tartışma ve değerlendirme
11 Gösterim eleştirisi tartışma ve değerlendirme
12 Gösterim eleştirisi tartışma ve değerlendirme
13 Üretilen bilimsel eleştiri metninin okunup tartışılması, önerilerle geliştirilmesi
14 Üretilen bilimsel eleştiri metninin okunup tartışılması, önerilerle geliştirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eleştiri kuram ve uygulamaları ile ilgili her türlü çalışma, kitap, makale, görsel malzeme kullanılabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal alanların öğretim üyesi tarafından anlatılacağı planlanmıştır. Saptanacak oyun metinleri ve gösterimler üzerine yapılacak ödev çalışmaları sınıfta okunup tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu ODV * 0.80 + DKL * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin hazırlayacağı ödev çalışmalarında, ders çerçevesinde verilen kuramsal bilgiyi özümseyip kullanıp kullanmadığı, geliştirip geliştirmediği,
Metin ve gösterim çözümlemelerinde ve değerlendirmelerinde doğru ve yeterli tespitlerde bulunup bulunmadığı değerlendirilecektir.
Çalışmalarda aksak ya da eksik taraflar, ders içinde tartışmaya açılarak tamamlanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Verilen ödevlerin zamanında ve tam olarak gelmesi, yeterli kaynak araştırması yapılmış ve kaynaklardan etik çerçevede ve doğru olarak yararlanılmış olması önemlidir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
Öğrenciler, her ders işlenecek derse ilişkin oyunları ve oyun metinleri ile ilgili kaynakçaları okumakla, belirlenen gösterimleri izlemekle yükümlüdür.
Verilecek sunumlar ve ödevleri zamanında ve tam olarak getirmek zorunludur.
Yazılı olarak sunulacak ödev ve çalışmalarda yazılı ifadenin düzgün, özenli olması, bilimsel yöntemlerin kullanılarak konunun yazılı dile dökülmesi gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.belkis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
uygulama 11 4 44
Ders anlatımı 3 4 12
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 2 20
Ödev hazırlama 4 6 24
Diğer (makale) 1 24 24
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15555554555555
ÖK.2555455555
ÖK.3555455555
ÖK.4555455555
ÖK.5555455555