DERS ADI

: DRAMATURGİ PROBLEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYU 3011 DRAMATURGİ PROBLEMLERİ I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÖZLEM BELKIS

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Amacı

Dramaturginin temel kavram ve çalışma alanlarını kavratmak, uygulamalarla desteklemek.
Bir oyun metninin dramaturjik olarak çözümlenmesi ve sahne için yeniden üretilmesi üzerine bilgi, uygulama ve deneyim alanı oluşturmak ve geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramaturginin temel kavram ve çalışma alanları üzerine bilgi sahibi olması
2   Dramaturginin tiyatro tarihi içindeki gelişimi hakkında bilgi sahibi olması
3   Dramaturgun görev ve çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olması
4   Dramatik yapı ve metnin içyapı ilişkilerini çözümleyebilecek teknik ve mesleki bilgiyi aktif, yaratıcı bir şekilde kullanacak yetiye ulaşması. Bu bağlamda tema, karşıtlık, çatışma, durum, kişileştirme vb. alanlarda metin üzerinde çalışarak çözümleme yapabilmesi
5   Bir oyunun dramaturgik olarak çözümlenmesi için izlenebilecek yöntemler hakkında bilgi sahibi olması
6   Disiplinlerarası çalışma becerisi kazanarak alan bilgisini desteklemesi
7   Okuma biçimleri hakkında uygulamalar yaparak metne farklı bakış stratejilerini görebilmesi, düşünce geliştirerek uygulayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

DYA 2008 - Dramaturgi II
DYA 2004 - Yazarlık IV

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dramaturgi ve dramaturg kavramları
2 Dramaturgi ve eleştirinin kesişme ve ayrılma noktaları
3 Dramaturginin tarihsel gelişimi, çağdaş kurumsal tiyatroda dramaturgun çalışma alanları
4 Kuramsal dramaturgi için çözümleme yöntem önerisi
5 Uygulama: kimlik çözümlemesi
6 Uygulama: metin okuma
7 Uygulama: ortam çözümlemesi
8 Uygulama: dramaturgi çözümlem
9 Tema olay dizisi aksiyon
10 Tema olay dizisi aksiyon
11 Karşıtlık çatışma
12 Karşıtlık çatışma
13 Kişileştirme yapısı
14 Kişileştirme yapısı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Metin çözümleme ve yorumlama ile ilgili her türlü çalışma, kitap, makale, görsel malzeme kullanılabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal alanların öğretim üyesi tarafından anlatılacağı planlanmıştır.
Tarihsel ve kavramsal, yönteme ait bilgiler anlatılacak, okuma ve çözümleme gibi alanlar uygulamalı ve tartışmalı olarak gerçekleştirilecektir.
Saptanacak oyun metinleri üzerine yapılacak ödev çalışmaları sınıfta okunup tartışılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu ODV * 0.80 + DKL * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin hazırlayacağı ödev çalışmalarında, ders çerçevesinde verilen kuramsal bilgiyi özümseyip kullanıp kullanmadığı,
Metin çözümlemelerinde doğru ve yeterli tespitlerde bulunup bulunmadığı değerlendirilecektir.
Çalışmalarda aksak ya da eksik taraflar, ders içinde tartışmaya açılarak tamamlanacaktır

Değerlendirme Kriteri

Verilen ödevlerin zamanında ve tam olarak gelmesi, yeterli kaynak araştırması yapılmış ve kaynaklardan etik çerçevede ve doğru olarak yararlanılmış olması önemlidir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
Öğrenciler, her ders işlenecek derse ilişkin oyunları ve oyun metinleri ile ilgili kaynakçaları okumakla yükümlüdür.
Verilecek sunumlar ve ödevleri zamanında ve tam olarak getirmek zorunludur.
Yazılı olarak sunulacak ödev ve çalışmalarda yazılı ifadenin düzgün, özenli olması, bilimsel yöntemlerin kullanılarak konunun yazılı dile dökülmesi gereklidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.belkis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 14 2 28
uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 2 14 28
ödev hazırlama 7 10 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15555555515555345
ÖK.25555555515555345
ÖK.35555555515555335
ÖK.45555555515555335
ÖK.55555555515555345
ÖK.65555535335
ÖK.75555555155555455