DERS ADI

: DRAMATURGİ PROBLEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYU 3012 DRAMATURGİ PROBLEMLERİ II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÖZLEM BELKIS

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Amacı

Bir metnin sahneye yönelik olarak incelenmesi, çözümlenmesi için izlenecek yöntemlerin geliştirilmesi, uygulamalı ve kuramsal dramaturgik süreçlerin örnekler üzerinden kavratılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dramaturginin temel kavram ve alanlarını uygulama çalışmalarında bilinçli olarak kullanması
2   2. Metnin iç ve dış yapı ilişkilerini, teknik ve mesleki bilgiyi aktif, yaratıcı bir şekilde kullanacak yetiye ulaşması. Bu bağlamda tema, karşıtlık, çatışma, durum, kişileştirme vb. alanlarda metin üzerinde çalışarak çözümleme yapabilme becerisini geliştirmesi
3   3. Disiplinlerarası çalışma becerisini geliştirerek farklı alan bilgilerini oyun metnini çözümleme ve yorumlamada derinlikli ve yaratıcı olarak kullanabilmesi
4   Okuma biçimleri hakkında uygulamalar yaparak metne farklı bakış stratejilerini görebilmesi, düşünce geliştirerek uygulayabilmesi
5   5. Entelektüel ve sanatsal birikimini geliştirmesi
6   6. Yazma ve çalışma disiplinini bir oyunun sahnelenme sürecinin dinamiklerine göre ayarlamayı öğrenmesi, uygulayabilmesi
7   7. Bir metni yorum doğrultusunda düzenleyecek düşünce, tasarı, beceri ve uygulamayı gerçekleştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

DYU 3011 - Dramaturgi Problemleri I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyun metni okuma ve tartışma çalışmaları
2 Oyun metni okuma ve tartışma çalışmaları
3 Tematik çözümleme çalışmaları
4 Tematik çözümleme çalışmaları
5 Tematik çözümleme çalışmaları
6 Karşıtlık ve kişileştirme kurgusu çözümleme çalışmaları
7 Karşıtlık ve kişileştirme kurgusu çözümleme çalışmaları
8 Karşıtlık ve kişileştirme kurgusu çözümleme çalışmaları
9 Metinden kavram üretme ve bu çerçevede metni çözümleme ve yeniden kurma çalışmaları
10 Metinden kavram üretme ve bu çerçevede metni çözümleme ve yeniden kurma çalışmaları
11 Metinden kavram üretme ve bu çerçevede metni çözümleme ve yeniden kurma çalışmaları
12 Metinden kavram üretme ve bu çerçevede metni çözümleme ve yeniden kurma çalışmaları
13 Çalışmalar üzerine son değerlendirmeler, tartışma ve öneriler
14 Çalışmalar üzerine son değerlendirmeler, tartışma ve öneriler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Metin çözümleme ve yorumlama ile ilgili her türlü çalışma, kitap, makale, görsel malzeme kullanılabilir

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal alanların öğretim üyesi tarafından yönlendirileceği planlanmıştır.
Ouma, yorumlama ve bakış stratejilerini geliştirme açısından metin okuma.
Yapılacak ödev çalışmalarının sınıfta okunup tartışılması, eleştirilerle önerilerin ortaya konması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu ODV * 0.80 + DKL * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin hazırlayacağı ödev çalışmalarında, ders çerçevesinde verilen kuramsal bilgiyi özümseyip kullanıp kullanmadığı,
Metin çözümlemelerinde doğru ve yeterli tespitlerde bulunup bulunmadığı değerlendirilecektir.
Çalışmalarda aksak ya da eksik taraflar, ders içinde tartışmaya açılarak tamamlanacaktır

Değerlendirme Kriteri

Verilen ödevlerin zamanında ve tam olarak gelmesi, yeterli kaynak araştırması yapılmış ve kaynaklardan etik çerçevede ve doğru olarak yararlanılmış olması önemlidir.
Ayrıca öneriler değişiklik ve katkıları doğru anlamak, uygulamak, geliştirerek yeni önerileri çalışmaya yansıtmak da değerlendirmede dikkate alınacak önemli noktadır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
Öğrenciler, her ders işlenecek derse ilişkin oyunları ve oyun metinleri ile ilgili kaynakçaları okumakla yükümlüdür.
Verilecek sunumlar ve ödevleri zamanında ve tam olarak getirmek zorunludur.
Yazılı olarak sunulacak ödev ve çalışmalarda yazılı ifadenin düzgün, özenli olması, bilimsel yöntemlerin kullanılarak konunun yazılı dile dökülmesi gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.belkis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 2 14 28
Ödev hazırlama 7 10 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.155553521513555555
ÖK.255553521513555555
ÖK.35555352513555555
ÖK.45555354355535
ÖK.5455
ÖK.65
ÖK.755555555155555545