DERS ADI

: SAHNE I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 3003 SAHNE I ZORUNLU 2 4 0 6

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKKI BARIŞ ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders, rol kişisi yaratma sürecini tamamlamış öğrenciye, oyundaki diğer karakterlerle ilişkilenmeyi, sahnenin amaçları doğrultusunda yönelişlerin tespit edilmesini öğretmeyi amaçlar. Bu noktadan hareket ederek Antik ve Klasik Dönem oyun yazarlarının oyunlarından 2'şerli ya da 3'erli sahneler kullanılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oluşturulan rol kişisinin oyundaki yönelimlerini ve diğer oyun kişileri ile ilişkileri üzerinden varoluşunu teorik ve uygulama düzeyinde anlamış olması,
2   Stanislavski'nin oyunculuk methodu ışığında rol için gereken duygu-ses-hareket çalışmalarını bir sahne gerçekliği noktasında kullanmayı öğrenmesi,
3   Çalışılan oyunun dönem, yazar, uslup özelliklerini araştırması ve bunları kuramsal bilgiyle birleştirmesi,
4   Oyun ve karakter analizi yapabilmesi ve bunu sahne üstü eylemleriyle eşleyebilmesi,
5   Ders içinde, eleştiri ve değerlendirme aşamasında etkin katılımı

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 2002 - Dil Kuralları ve Konuşma Eğitimi II
TOM 2004 - Rol II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları Buradaki program sınıftaki öğrenci sayısına göre değişebilir bir takvimdir.
2 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları (tekrar parçaları)
3 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları değerlendirmeleri
4 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları
5 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları (tekrar parçaları)
6 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları değerlendirmeleri
7 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri-Klasik Dönem Oyunları
8 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem Oyunları(tekrar parçaları)
9 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem Oyunları değerlendirmeleri
10 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem Oyunları
11 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem Oyunları (tekrar parçaları)
12 Stanislavski'nin Methodu üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem Oyunları değerlendirmeleri
13 Dönem sonu çalışmalarının değerlendirilmesi
14 Dönem sonu çalışmalarının değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Bir Aktör Hazırlanıyor, Stanislavski, MEB Yayınları,1992
Bir Karakter Yaratmak, Stanislavski, Papirüs Yayınları,İstanbul,1996
Oyunculuk Tarihi, Özdemir Nutku, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul,1995
Tiyatro Ansiklopedisi, Aziz Çalışlar, Kütür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1995
Çağdaşımız Shakespeare, Jan Kott, Mitos Boyut,İstanbul, 1999
Yardımcı kaynaklar:
Oyunculuk, Berlin Devlet Okulu, Mitos Boyut, İstanbul, 1994
Tiyatro Adamları Sözlüğü, Aziz Çalışlar. Mitos boyut, İstanbul,1993
Tiyatro Kavramları Sözlüğü, Aziz Çalışlar. Mitos boyut, İstanbul,1993
Tiyatro Oyunları Sözlüğü, Aziz Çalışlar. Mitos boyut, İstanbul,1994
Çağdaş Tiyatro Oyunları ile ilgili her türlü kaynak
Diğer ders materyalleri:
Ödevlerin sunumu sırasında kullanılan dekor, kostüm, aksesuvar parçaları,
Müzik ya da görseller.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri



1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencinin tüm meslek yaşantısında yer alacak olan temel yapıyla tanışmasını sağlar. Bir oyun metni kullanılarak, rol kişisinin fiziksel ve ruhsal dünyasının varedilişi önemlidir. Bu noktada oyun metnin belirleyenlerini kullanmak esas olacaktır.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatılan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrenci tarafından izlenebilir olma özelliğini taşıyacak şekilde ödev düzeyine getirilir. Bunlar tek kişilik tiradlar olmalıdır. Ödevler için ihtiyaç duyulan müzik, ışık, dekor, kostümlerin nedensellikleri açıklanmalıdır.
3-Sınıf Tartışmaları
Öğrenci tarafından hazırlanan ödevler, tartışma-eleştirmeye açılır. Bu noktada yapılan çalışmanın doğru olması ve etki yaratması kriter olarak kabul edilir. Öğrenci yaptığı çalışmanın izleyen üzerindeki etkisini sınar. Bu da daha sonraki üretimlerinde kalitenin ve yaratıcılığın artmasına yardımcı olur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu UYG * 0.80 + DKL * 0.10 +DSD * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin prova süresini verimli geçirmesi, kendisini sonuca ulaştıracak çözümleri üretebilmesi, provalarda disiplini bozmaması, grubun içinde uyumlu davranması, sorumlu olduğu alanda mutlak disiplin göstermesi önemlidir.

Değerlendirme Kriteri

YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-Derse katılım için o derste çalışılacak oyunun okunmuş olması zorunludur.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, derster çıkarılma nedenidir.
5-Ödev günlerinde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör. Barış ERDENK
berdenk@yahoo.com
02324129254

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 10 4 40
Ödev Hazırlama 8 4 32
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 4 24
Diğer Kısa Sınav 8 3 24
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.14535453553
ÖK.255555
ÖK.3555
ÖK.4435
ÖK.5354