DERS ADI

: RİTMİK VE DANS

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOS 1001 RİTMİK VE DANS SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SİBEL ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders; öğrencinin kondisyonunu yükseltmek, esneklik kazandırmak gibi ihtiyaç duyacağı fiziksel özelliklerini geliştirmeyi ve ritm duygusu ile bedenin eş zamanlı kullanımını öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel yapabilirliklerinin artması, yeterli teknik ve kuramsal bilgiye sahip olması,
2   Bedenin fiziksel ve anatomik olarak doğru kullanılması doğrultusunda farkındalığının başlaması,
3   Farklı ritm kalıpları yardımıyla hareketin ritmik yapısını kavraması ve bu yapı ekseninde bedenini kullanmaya başlaması,
4   Kendini ifade ederken bedeninden nasıl yararlanacağını keşfetmesi ve buna bağlı olarak hüner geliştirmesi,
5   Teknik olarak fiziksel yapabilirliğin doğru ve verimli olarak kullanımı konusunda kabul görmüş çalışmalar, kullanılan farklı ve çağdaş yöntemler üzerine bilgi sahibi olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kondisyon çalışmaları, streching egzersizleri
2 Kondisyon çalışmaları, streching egzersizleri
3 Düzenli ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik birinci örnek egzersizler
4 Düzenli ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik birinci örnek egzersizler
5 Düzenli ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik birinci örnek egzersizlerin değerlendirilmesi
6 Düzenli ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik ikinci örnek egzersizler
7 Düzenli ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik ikinci örnek egzersizler
8 Düzenli ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine ikinci örnek yönelik egzersizlerin değerlendirilmesi
9 Aksak ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik birinci örnek egzersizler
10 Aksak ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik birinci örnek egzersizler
11 Aksak ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik birinci örnek egzersizlerin değerlendirilmesi
12 Aksak ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik ikinci örnek egzersizler
13 Aksak ölçüye sahip ritm kalıplarının öğrenimine yönelik ikinci örnek egzersizler
14 Dönem sonu tüm çalışmaların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Northcote House, United Kingdom, 1992.
Ed: Şebnem Selışık Aksan- Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı: Kuram ve Pratik, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 2007.
Gayle Kassing- History of Dance: An Interactive Arts Approach, Human Kinetics, 2007.
Ed: Ann COOPER ALBRİGHT, A Dance History Reader:Moving History/ Dancing Cultures, Wesleyen University Pres, 2001.
Ed: Alexandra Carter- The Routledge Dance Studies Reader, Routledge, 1998.

Yardımcı kaynaklar:
Alexander Technique- Chris Stevens, United Kingdom,1995
Werner Enninger- Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Çev.: Nebi Özdemir, Milli Folklor Yayınları, 2003.

Diğer ders materyalleri:
Öğretilecek dansın ait olduğu toplumsal yapıya ait orijinal müziklerin ve ritmlerin kullanılması.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencilerde, tüm meslek yaşantısı boyunca ihtiyaç duyacakları fiziksel performansı yükseltme bilincini oluşturmayı, bedensel farkındalığın ilk aşamasında gereken bilgiyi edinmelerini ve uygulayabilmelerini sağlar. Ayrıca insan bedenini hareket olanaklarını keşfettirir. Farklı ritmik yapılar eşliğinde ritm duygusunun gelişmesi sağlanır.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatılan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrencilere tekrar yoluyla öğretilerek pekiştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu UYG * 0.80 + DKL * 0.10 +DSD * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin fiziksel yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içinde yapılan çalışmalarda konsantrasyonunu bozmaması, sınıfın diğer öğrencileriyle uyum içinde çalışabilmesi, tekrar yolu ile öğretilen çalışmaların sunumunu doğru şekilde yapılması ve mutlak disiplin göstermesi üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır.

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) ders katılım durumuna, (2) öğrencinin dersteki konsantrasyonuna, (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-Derse katılım için eşofman ve spor ayakkabı zorunludur.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, derster çıkarılma nedenidir.
5-Ödev günlerinde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Sibel ERDENK
sibelerdenk@gmail.com
02324129246

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 11 2 22
7 4 28
Ödev Hazırlama 3 4 12
Diğer Kısa Sınav 3 2 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.135
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.454
ÖK.5455