DERS ADI

: HAREKET BİLGİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 1006 HAREKET BİLGİSİ II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SİBEL ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders; öğrencinin bedensel yapabilirliklerini düşünsel yapabilirlikleri ışığında geliştirmeyi amaçlar. Bu hem teknik, hem düşünsel hem de duygusal performansın yükselmesini sağlar. Ayrıca şekil ve anlam ilişkisinin hareketin figür aşamasındaki karşılıklarını keşfeder.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel yapabilirliklerinin artması ,yeterli teknik ve kuramsal bilgiye sahip olması,
2   Bedensel farkındalığın artması,
3   Hareket yoluyla yaratıcı ve özgün çalışmalar yapması,
4   Kendini ifade ederken bedeninden nasıl yararlanacağını keşfetmesi ve buna bağlı olarak hüner geliştirmesi,
5   Sunumların izlenmesinden sonra, kriterlere bağlı kalmak kaydıyla, eleştiri yoluyla sanatsal değerlendirme becerisini kazanması,
6   Hareket ile ilgili grup çalışmalarında verimli olması, ensemble enerjisini koruması,
7   Ödevlerinde özgün konular yaratarak, bunu ders bilgisi üzerinden şekillendirip doğru tasarım ögeleriyle yanyana getirip izlenebilirlik düzeyinde çalışmalar yapması,
8   Hareket alanında yapılmış çalışmalar, kullanılan farklı ve çağdaş yöntemler üzerine bilgi sahibi olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 1005 - Hareket Bilgisi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknik çalışmalar
2 Teknik çalışmalar
3 Bedensel farkındalık egzersizleri
4 Bedensel farkındalık egzersizleri
5 Hareket bilgisi ve uygulama çalışmaları
6 Hareket bilgisi ve uygulama çalışmaları
7 Hareket bilgisi ve uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
8 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarının üzerine çalışma
9 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine çalışmaların değerlendirilmesi
10 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarının üzerine çalışma
11 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine ödevlerin değerlendirilmesi
12 Dönem için öğrenilen teknik bilgilerin genel tekrarı
13 Dönem için öğrenilen teknik bilgilerin genel tekrarı
14 Dönem sonu çalışmalarının değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Northcote House, United Kingdom 1992
Irmgard Bartinieff-Dori Levis-Body Movement,Gordon and Brech Publisher,U.S.A. 1993
Moshe Feldenkrais-Awareness Through Movement, HarperOne, 1991
Mabel Todd-The Thinking Body, Dance Books Ltd.,London,1997
Yardımcı kaynaklar:
Alexander Technique- Chris Stevens, United Kingdom,1995
Richard Magill-Motor Learning Concepts&Applications, McGraw-Hill Pub, U.S.A.,1998
Diğer ders materyalleri:
Öğrencinin hazırladığı çalışmalarda kullanacağı müzikler ve sahne tasarım ögeleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencilerde, tüm meslek yaşantısı boyunca ihtiyaç duyacakları fiziksel performansı yükseltme bilincini oluşturmayı, bedensel farkındalığın ilk aşamasında gereken bilgiyi edinmelerini ve uygulayabilmelerini sağlar. Ayrıca insan bedenini hareket olanaklarını keşfettirir. Hareketin, nasıl bir iletişim yolu olduğunu anlayacakları sınıf içi çalışmalar yapar.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatlan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrenci tarafından izlenebilir olma özelliğini taşıyacak şekilde ödev düzeyine getirilir. Bu çalışmalar ayrıntılı biçimde rapora da aktarılır.
3-Sınıf Tartışmaları, Öğrenci tarafından hazırlanan ödevler, tartışma-eleştirmeye açılır. Bu noktada yapılan çalışmanın doğru olması ve etki yaratması kriter olarak kabul edilir. Öğrenci yaptığı çalışmanın izleyen üzerindeki etkisini sınar. Bu da daha sonraki üretimlerinde kalitenin ve yaratıcılığın artmasına yardımcı olur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu UYG * 0.80 + DKL * 0.10 +DSD * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin fiziksel yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içinde yapılan çalışmalarda konsantrasyonunu bozmaması, sınıfın diğer öğrencileriyle uyum içinde çalışabilmesi, yaratıcı ve özgün olma konusundan kendisini zorlaması ve mutlak disiplin göstermesi üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır.
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) ders katılım durumuna, (2) öğrencinin dersteki konsantrasyonu ve yaratıcılığına, (3) yaptığı çalışmalardaki başarısına, (4) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-Derse katılım için eşofman ve spor ayakkabı zorunludur.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, derster çıkarılma nedenidir.
5-Ödev günlerinde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDENK
sibelerdenk@gmail.com
02324129246

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Uygulama 11 2 22
Ödev Hazırlama 3 4 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 4 24
Diğer Kısa Sınav 3 4 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.145
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.454
ÖK.54
ÖK.6
ÖK.75455
ÖK.84545