DERS ADI

: PLASTİK MAKYAJ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STS 2004 PLASTİK MAKYAJ II SEÇMELİ 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYLİN FATMA DİNLER

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk
Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Sahne makyajı uygulaması ve tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktadır. Çeşitli dönemlere göre değişen makyaj uygulamalarının anlatılması sahne sanatları içindeki yerinin belirlenmesini içerir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Makyaj Tasarımında çağdaş uygulamaları tekniklerine hakim olabilmesi
2   Makyaj da alanı ile ilgili farklı yöntemleri kullanarak uygulama/tasarım yapabilmesi
3   Makyaj tasarımda ve üretim aşamasında problem çözebilmesi
4   Eleştirel bir bakış açısına sahip olabilmesi ve çözüm üretebilmesi
5   Yaptığı makyajda kendini ifade edebilmesi, zamanını planlayabilmesi ve etkin yönetebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

STS 2003 - Plastik Makyaj I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Malzemelerin temizlenmesi ve eksik malzemelerin listesi
2 Makyaj malzemelerinin temini ve kullanım teknikleri
3 Eski makyaj uygulamalarının incelenmesi
4 Görsel araştırma ve veri toplama
5 60.lı yıllar majyajı
6 60.lı yıllar majyajı
7 fantastik makyaj
8 fantastik makyaj
9 fantastik makyaj latex li uygulama 1
10 fantastik makyaj latex li uygulama 2
11 fantastik makyaj latex li uygulama 3
12 Ödev Sunum
13 Reklam makyaji 1
14 Reklam makyaji 2

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Period Make-up for the stage step by step ;Rosemarie swinfield
Yardımcı kaynaklar:
Phantasievolles Schminken für maskeraden laienspiel und kinderfeste, falken 1996-97 ısbn: 3 8068 09070

Diğer ders materyalleri:
ilgili web siteleri, Dergiler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler

Öğretim üyesi öğrencilerini, makyaj tekniklerini ve kullanım alanlarını belirlemede bilgilendirir. Çeşitli uygulamalar yapmasına ve kendi yüzünü tanımasına yardımcı olur. Uygulamaların farklılıkları üzerine öğrenci ile birlikte yeni malzemelerin değerlendirmesine yardımcı olur. Her uygulama fotoğraf çekimi ile belgelenir. Bir sonraki dönemde görsel malzeme çeşitliğinin arttırılmasına katkı sağlar.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Uygulama aşamasında makyaj eskizlerini oluştururken, karaktere ve yoruma uygun, eskizler belirlenir, uygulamalarda çıkacak makyaj malzemesi ile ilgili sorunların çözümü tartışma ve görüşler öğretim üyesi tarafından her dersin sonunda belirlenerek, sorunların çözümüne dair öğrencilerin görüşlerinin teşvik edilmesi sağlanır.

3. Uygulamalar

Malzeme ve teknikler öğretim üyesi gözetiminde yapılarak değerlendirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 TUG TasarımUyg
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu TUG * 0.60 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, uygulamadaki yaratıcılık, seçilen malzeme ve uygulamanın uyumluluğu düzeni, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan oyun yorumuna bağlı makyajların uygunluğu ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
2. derslere katılım durumuna,
3. öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
4. olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 1 1
Tasarım Projesi 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
Ödev Sunum 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.115355551315
ÖK.2153555555115
ÖK.315555
ÖK.4155
ÖK.5535