DERS ADI

: ANTİK TİYATRO DEKOR KOSTÜM TASARIMI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 2013 ANTİK TİYATRO DEKOR KOSTÜM TASARIMI I ZORUNLU 4 4 0 8

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYLİN FATMA DİNLER

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Çağdaş tiyatroda yeni yönelimler ışığında sahnede çeşitli oyun, ve gösterimlerin dekor ve kostüm tasarımlarının gerçekleştirilmesi, ayrıca II.sınıf sahne tasarımı öğrencisinin çerçeve sahne içinde projesini gerçekleştirmesi ve disiplinler arası çalışmaların arttırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne sanatları alanında antik yunan oyunlarından başlayan süreçte alanında edinmiş olduğu teorik bilgiyi uygulamaya geçirebilecek yeterliliğe ulaşması
2   Projelerinin üretim aşamasından, seyirci ile birleşme noktasına kadar ki süreçte çıkabilecek teknik aksaklıkları ve çözüm önerilerini görebilecek bakış açısına sahip olabilmesi
3   Tasarım projelerinde sınıf içi çalışmasında verilen zamanı verimli kullanabilmesi, sunum ve uygulama yöntemlerinde çeşitlilik yaratabilmesi
4   Seçilen tarihsel Osmanlı oyunu veya antik oyun üzerine bilim-sanat-tasarım- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmesi
5   Proje kapsamına uygun sunum teknikleri geliştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

STA 1014 - Tiyatro Dekor Kostüm Tasarımına Giriş II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyun metinlerinin tartışılarak seçilmesi ve proje isimlerinin belirlenmesi ve projelere ilişkin yapılacak kuramsal çalışma ödevinin açıklaması.
2 Öğretim elemanı ile son hazırlıkların tartışılması
3 Antik yunan Dekoru ve maket çalışmasına hazırlık ve eksiklerin tamamlanması
4 Osmanlı dönemine ait tarihsel oyunların seçilmesi
5 Seçilen oyunla ilgili dekor taslaklarının oluşturulması
6 Oyun metninin geçtiği tarihsel mekanların kütüphane internet üzerinden araştırlması ve gerekli belgelerin dökümünün oluşturulması.
7 Dekor eskizlerine hazırlık ve mekan çizimlerinin oluşturulması
8 Çerçeve sahne ve teknikleri ile hazırlanan eskizlerin sahne üzerine yerleşimi dekor değişimlerinin tartışılması
9 Osmanlı oyunu kostümlerinin taslaklarının oluşturulması
10 Eskizlerin, öğretim elemanı ile uygulama aşamasında çıkacak sorunlar üzerine öğrenci ile tartışma ve bilgilendirilmesi
11 Maket hazırlığı malzeme seçimi
12 Teknik çizim ve planların oluşturulması
13 Atölye çizimlerinin yapılması
14 Osmanlı oyununun jüri önünde sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1. Dersler

Öğretim üyesi sahne tasarımı öğrencilerini, çağdaş tiyatro teknikleri doğrultusunda seçtikleri proje kapsamına uygun çözümlemeler doğrultusunda, ve uygulama sırasında ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir. Projeleri ile ilgili tasarımlarını yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor, tasarlama sürecini anlatan reji rapor kostüm ve dekor eskizleri v.b.) hazırlamalarını ister.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Tasarlama aşamasında dekor ve kostüm eskizlerini oluştururken, oyunun temasına uygun, dramaturgik çözümler yoluyla oyunun temel yorumu doğrultusunda belirlenir, uygulamalarda çıkacak teknik sorunların çözümü ile ilgili tartışma ve görüşler öğretim üyesi tarafından her dersin sonunda belirlenerek ev ödevleri oluşturulur, öğrencilerin görüşlerinin teşvik edilmesi sağlanır.

3. Uygulamalar

Tasarımdan uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler, diğer teknik derslerde aldıkları bilgileri sunum aşamasında hazırlama ve örnek bir maket ve kostüm ile nasıl kullanacakları konusunda bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PR * 0.20 +ODV * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, tasarımdan üretime geçişte gerçekleştirme oranı, seçilen malzeme ve ürünlerin uyumluluğu, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan oyun yorumunun uygunluğu ve üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
2. derslere katılım durumuna,
3. öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
4. olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 1 13
Ders Anlatımı 13 8 104
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 2 3 6
Tasarım Projesi 1 5 5
Sunum Hazırlama 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 5 5
Alan/saha çalışması 14 3 42
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15551355
ÖK.25553555355
ÖK.3555555555
ÖK.45535555555
ÖK.555555555