DERS ADI

: PORTFOLYO YÖNETİMİ VE SUNUMU I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 4005 PORTFOLYO YÖNETİMİ VE SUNUMU I ZORUNLU 1 3 0 4

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYLİN FATMA DİNLER

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Görsel sanatlar da sunum teknikleri, öğrencilere hem iki hem de üç boyutlu sunum yöntemlerini gözden geçirirken kullanılabilecek malzemeleri öğreterek; profesyonel hayata geçmeden önce karşılaşabileceği sorunlar hakkında bilgi vermeyi, bu bilgiler doğrultusunda kurum ve kuruluşlara hazırladığı proje ve kendi yeterliliği hakkında en etkin bilgiyi vermesi hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Derste kişisel Portfolyolarını* oluşturmak ve bunu kendi alanlarında uzman kişilerle tartışarak geliştirmek için yapılması gerekenlerin öğrenilmesi
2   Var olan problemlere yeni bir gözle bakabilmesi
3   Gelişen teknik ve teknolojileri algılayarak yeni fikirler üretebilmesi
4   Yaratıcılıklarının arttırılması
5   Uygun sunum tekniklerini geliştirebilmesi
6   Fikir, tasarım ve uygulama süreçlerindeki basamakların uygulanabilir şekilde sunulması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacının belirtilmesi, etkin sunum yapmanın günümüzdeki öneminin acıklanması
2 Portfolyo oluşturmada kullanılacak yöntemlerin tartışılması
3 Portfolyo oluşturmada kullanılacak teknolojilerin tanıtılması
4 Öğrencilerin yapmış oldukları çalışmaların görsellerinin toplanması
5 Meslek uzmanları davet edilmesi tanışma ve mesleki uygulamaların aktarılması, incelenmesi
6 Öğrenci çalışma görsellerinin fikir tasarım ilişkileri doğrultusunda değerlendirilip sıralandırılması
7 Öğrenci çalışma görsellerinin tasarım uygunluk ilişkileri doğrultusunda değerlendirilip sıralandırılması
8 6.ci ve 7 ci haftalarda toplanan malzemelerin kullanılacak teknolojilere dönüştürülmesi
9 Oluşturulan tasarımların realize edilme sürecinde uygulama basamaklarının teknik detaylarını gösteren görsellerin toplanması
10 Oluşturulacak portfolyonun nasıl olacağının belirlenmesi bu doğrultuda toplanan ve dönüştürülen bütün görsellerin kullanılması
11 Oluşturulacak portfolyonun nasıl olacağının belirlenmesi bu doğrultuda toplanan ve dönüştürülen bütün görsellerin kullanılması
12 Dosyaların hazılanması
13 Dosyaların hazılanması
14 Sunum hazırlığı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Kendi alanlarında uzman ilgili meslek çalışanları
Yardımcı kaynaklar:


Diğer ders materyalleri:
ilgili web siteleri, İç Mekana Yönelik Dekorasyon Dergileri
uygulanmış bitirilmiş proje tanıtımları sahne tasarımı uygulamaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler

Öğretim Elemanı, sahne tasarımı öğrencilerini, tanınmış (profesyonel) uluslar arası kişilerle buluşmaları, konuşabilmelerini ortak dil birliği edinmelerini ve kaynaklara kolay ulaşabilmelerini sağlamak amacı ile kendi alanlarında uzman kişilerlerle buluşturmayı hedefler, bu şekilde kişisel Portfolyolarını* oluşturabilmelerini ve uzman kişilerle tartışarak geliştirmelerine yardımcı olur.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Ortak nokta dışarıda bu işi yapan ile yeni yapmaya başlayacak öğrencinin buluşmasını sağlamak aralarında bir iletişim ve bağ kurmaktır.

3. Uygulamalar


Teknik derslerde aldıkları bilgileri sunum aşamasında hazırlama ve kişisel portfolyolarının oluşturmak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.90 + DKL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


1. Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
2. Derslere katılım durumuna,
3. Öğrencinin ders esnasında Öğretim Elemanı tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi sunum çalışmasına
4. Olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve sunumların geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 2 3 6
Ödev Hazırlama 1 2 2
Alan/saha çalışması 14 1 14
Sunum Hazırlama 10 1 10
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15551355
ÖK.25553555355
ÖK.3555555555
ÖK.45535555555
ÖK.5555555555
ÖK.6