DERS ADI

: PORTFOLYO YÖNETİMİ VE SUNUMU II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 4006 PORTFOLYO YÖNETİMİ VE SUNUMU II ZORUNLU 1 3 0 4

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYLİN FATMA DİNLER

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Görsel sanatlar da sunum teknikleri, öğrencilere hem iki hem de üç boyutlu sunum yöntemlerini gözden geçirirken kullanılabilecek malzemeleri öğreterek; profesyonel hayata geçmeden önce karşılaşabileceği sorunlar hakkında bilgi vermeyi, bu bilgiler doğrultusunda kurum ve kuruluşlara hazırladığı proje ve kendi yeterliliği hakkında en etkin bilgiyi vermesi hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Derste kişisel Portfolyolarını* oluşturmak ve bunu kendi alanlarında uzman kişilerle tartışarak geliştirmek için yapılması gerekenlerin öğrenilmesi
2   Var olan problemlere yeni bir gözle bakabilmesi
3   Gelişen teknik ve teknolojileri algılayarak yeni fikirler üretebilmesi
4   Yaratıcılıklarının arttırılması
5   Uygun sunum tekniklerini geliştirebilmesi
6   Fikir, tasarım ve uygulama süreçlerindeki basamakların uygulanabilir şekilde sunulması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

STA 4005 - Portfolyo Yönetimi ve Sunumu I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Portfolyo oluşturmada kullanılacak yöntemlerin tartışılması
2 Portfolyo oluşturmada kullanılacak teknolojilerin tanıtılması
3 Öğrencilerin yapmış oldukları çalışmaların görsellerinin toplanması
4 Meslek uzmanları davet edilmesi tanışma ve mesleki uygulamaların aktarılması, incelenmesi
5 Öğrenci çalışma görsellerinin fikir tasarım ilişkileri doğrultusunda değerlendirilip sıralandırılması
6 Öğrenci çalışma görsellerinin tasarım uygunluk ilişkileri doğrultusunda değerlendirilip sıralandırılması
7 6.ci ve 7 ci haftalarda toplanan malzemelerin kullanılacak teknolojilere dönüştürülmesi
8 Oluşturulan tasarımların realize edilme sürecinde uygulama basamaklarının teknik detaylarını gösteren görsellerin toplanması
9 Oluşturulacak portfolyonun nasıl olacağının belirlenmesi bu doğrultuda toplanan ve dönüştürülen bütün görsellerin kullanılması
10 Oluşturulacak portfolyonun nasıl olacağının belirlenmesi bu doğrultuda toplanan ve dönüştürülen bütün görsellerin kullanılması
11 Dosyaların hazılanması
12 Dosyaların hazılanması
13 Sunum hazırlığı
14 Proje sunum değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1. Dersler

Öğretim Elemanı, sahne tasarımı öğrencilerini, tanınmış (profesyonel) uluslar arası kişilerle buluşmaları, konuşabilmelerini ortak dil birliği edinmelerini ve kaynaklara kolay ulaşabilmelerini sağlamak amacı ile kendi alanlarında uzman kişilerlerle buluşturmayı hedefler, bu şekilde kişisel Portfolyolarını* oluşturabilmelerini ve uzman kişilerle tartışarak geliştirmelerine yardımcı olur.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Ortak nokta dışarıda bu işi yapan ile yeni yapmaya başlayacak öğrencinin buluşmasını sağlamak aralarında bir iletişim ve bağ kurmaktır.

3. Uygulamalar


Teknik derslerde aldıkları bilgileri sunum aşamasında hazırlama ve kişisel portfolyolarının oluşturmak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.90 + DKL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, gerçekleştirilen çalışmada tasarım sürecini oluştururken etken fikirlerin belirlenmesi bu doğrultuda tasarımların geliştirilmesi, bitmiş olan tasarımların sunumlarını fikre yakınlığı, üslubu realize edilebilirliğinin tartışılarak belirlenmesi sonucu puanlama yapılacaktır. Realize aşamasında üretim süreç ve sıralaması faydalanılacak meslek dalları ve atölyelerin tespiti süre, maliyet miktarlarının minimum düzeyde tutulacak şekilde hesaplanmış olması puanlamaya eklenecektir.

Değerlendirme Kriteri


1. Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
2. Derslere katılım durumuna,
3. Öğrencinin ders esnasında Öğretim Elemanı tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi sunum çalışmasına
4. Olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve sunumların geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 2 3 6
Ödev Hazırlama 1 2 2
Sunum Hazırlama 10 1 10
Alan/saha çalışması 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15551355
ÖK.25553555355
ÖK.3555555555
ÖK.45535555555
ÖK.5555555555
ÖK.6