DERS ADI

: KUKLA TİYATROSUNDA MALZEME VE RENK I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STS 3003 KUKLA TİYATROSUNDA MALZEME VE RENK I SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYTEN ÖĞÜTCÜ

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Kukla yapımında kullanılabilecek geniş malzeme seçenekleri ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak. Farklı kukla teknikleri ile bağlantılı kullanım biçimleri ile ilgili uygulama becerisi geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kukla tiyatrosu ile ilgili olan temel kukla türleri, sahne formları, dekor anlayışları ve bunların kullanım biçimlerini malzeme bağlamında öğrenmesi
2   2. Kukla yapımı için gerekli malzeme ve renk bilgisini kazanması
3   3. Kukla tiyatrosu hakkında aktarılan kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirerek öğrenmesi
4   4. Yapacağı kukla uygulamalarında malzemeyi ne şekilde kullanacağını kavraması, yenilikleri takip ederek kukla türlerinin olanaklarına göre farklı malzemelerden nasıl yararlanması gerektiğini öğrenmesi
5   5. Kukla tiyatrosu alanında yaptığı uygulamalar için çağdaş teknikleri bilmesi ve donanımları kullanabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı
2 Renk psikolojisi
3 Renk psikolojisi
4 Kuklada biçim ve anlam
5 Malzeme ve araç gereçler
6 Boyalar
7 Boyalar
8 Kağıt
9 Kağıt
10 Hamur/Kil
11 Hamur/Kil
12 Alçı
13 Alçı
14 Yüzey pürüzsüzleştiriciler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Puppetry a World History, Eileen BLUEMENTHAL , Harry N. Abrams Inc. Publishers, New York, 2005
Kukla ve Kuklacılık, Ünver Oral, Kitabevi, İst., 2003
Puppets and Puppet Theatre, David CURELL, The Crowwod Pres., Wiltshire, 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler

Öğretim üyesi, öğrencilere, kukla tiyatrosuna ilişkin temel teknik ve formları öğretir ve bunlara yönelik uygulamalar yaptırır. Malzeme seçiminin farklı tekniklere göre nasıl değiştiğini aktarır. Olası teknik problemler konusunda çözüm üretmeye yönlendirir.


2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarımdan uygulama aşamasına kadar, her hafta dersin ilk yarım saatinde gözden geçirme oturumları yapılacaktır. Sınıf içi çalışmalar ve ders dışı yapılmış uygulamalar bu süreçte çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı sağlanacak, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları istenecektir.

3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrencilere; uygulaması yapılacak kukla tekniğine göre malzeme seçimi ve kullanımı ile ilgili denemeler yaptırılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Uygulama projelerinin yapıldığı dersler için; ön araştırma, tasarımlarda yaratıcılık, malzemenin iyi işlenip işlenmediği ve teknik buluşlar üzerinden puanlama yapılacaktır.


Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1.Dersin % 70 `ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Ödev Hazırlama 5 2 10
Sunum Hazırlama 1 3 3
Alan/saha çalışması 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53