DERS ADI

: MÜZİĞİN TARİHSEL EVRİMİ:RÖNESANS DÜŞÜNCESİNDEN AYDINLANMA ÇAĞINA .DÜŞ.VE MÜZ.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 1003 MÜZİĞİN TARİHSEL EVRİMİ:RÖNESANS DÜŞÜNCESİNDEN AYDINLANMA ÇAĞINA .DÜŞ.VE MÜZ. ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Bilimleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MEHMET FIRAT KUTLUK

Dersi Alan Birimler

Müzik Bilimleri

Dersin Amacı

Dersin amacı Batı sanat müziğinin tarihini sosyo-kültürel bağlamını gözeterek ele almaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Polifonik dokuyu genel hatlarıyla kavrayabilmesi,
2   Tınısal olarak bütün dönemlere hakim olabilmesi,
3   Dönemlere göre besteci profilini çıkarabilmesi,
4   Bu türün alt türlerini tanıyabilmesi,
5   Müziğin dinsel, sosyal, politik ve ekonomik boyutlarını anlayabilmesi,
6   Batı sanat müziğini tarihsel olarak diğer sanat türleri ve akımlarıyla ilişkilendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Batı sanat müziği tarihine giriş; çoksesliliğin başlangıcı (organum), kilise-müzik ve kilise-yerel müzikler ilişkisi.
2 Rönesans Düşüncesi ve Müzik. Dönem atmosferi, Rönesans kuramcılarının müzik tanımları ve sınıflandırmaları, din-müzik ilişkisi, dinsel müzikten kopma.
3 İtalya'da müzik yaşamı-müzisyen kimliği- koro-seslendirme-nota basımı-müzik sektörü-müzik türleri
4 Reformasyon ve Barok'a uzanan yol. Barok döneme giriş: etimolojji, dönem atmosferi, operanın doğuşu, Monteverdi.
5 Barok müzikte türler, polifoni-karşıezgi-sürekli bas Konçerto, büyük konçerto, sonat, varyasyon.
6 Barok müzikte biçem, biçim ve anlam üzerine; Müziğin anlamı ya da ne için müzik
7 Bach
8 Rokoko ve Aydınlanmaya giden yol; müzik kimlik değiştiriyor. Bach'ın oğulları ve klasisizmin başlangıcı
9 Aydınlanma: Avrupa'da aydınlanma fenomeni, felsefi düşünme ve halka indirme uğraşı. Aydınlanma düşüncesinin müzikteki politik etkileri
10 Mannheim; Besteci ve patron, Haydn ın senfoni ve yaylı dörtlüleri
11 Güldürücüler Savaşı ve Gluck'dan Mozart'a Opera
12 Sturm und Drang, Mozart'ın operalarındaki politik yapı ve Mozart senfonileri.
13 Besteci kimliğini bulmaya başlıyor: Beethoven, Klasik dönemden 20. yüzyıla Beethoven etkileri Bir bestecinin kişilik özelliklerinin önplana çıkarılması ve müziğine yansıtılması
14 Arasınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
Kutluk, F., 1997, Müziğin Tarihsel Evrimi, Çivi Yazıları, İstanbul.

Yardımcı Kaynaklar:
Blume, Friedrich. (1967). Renaissance and Baroque Music: A Comprehensive Survey (İng.çev: Herter Norton), New York: W.W. Norton and Company Inc..
Burckhardt, Jacob. (1974). İtalya'da Rönesans Kültürü I, (çev: Bekir Sıtkı Baykal), devlet kitapları, dünya edebiyatından çeviriler, Alman klasikleri: 88.
Burckhardt, Jacob. (1978). İtalya'da Rönesans Kültürü II (çev: Bekir Sıtkı Baykal), Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları: 240.
Palisca, Claude V. (1986). Baroque, Grove cilt: 2, y: 174.
Heartz, Daniel (1986). Aydınlanma (enlighthement), Grove cilt: 6, y:206.
Hof, Ulrich Im. (1995). Avrupa'da Aydınlanma, (çev: Şebnem Sunar), İstanbul: Afa Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, audio ve video sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar:
Sınavlar, öğrencilerin öğrenme çıktılarında tanımlanan yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


Tel: 4129200
e.mail: firat.kutluk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü tüm gün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
arasınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.65