DERS ADI

: TARİHSEL MÜZİKOLOJİYE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBS 3001 TARİHSEL MÜZİKOLOJİYE GİRİŞ SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Bilimleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ CENK GEDİK

Dersi Alan Birimler

Müzik Bilimleri

Dersin Amacı

Müzik Bilimleri kapsamında Tarihsel Müzikoloji disiplinini tanımlama, Tarihsel Müzikoloji disiplininin Müzik Bilimleri kapsamında yer alan disiplinlerin çalışma alanları ile bu disiplinlerle olan kuramsal ve uygulamalı farklılıklarını açıklama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel Müzikoloji disiplininin çalışma alanlarını tanımlayabilmesi,
2   Tarihsel Müzikoloji disiplininde kullanılan yöntem ve teknikleri tespit edebilmesi,
3   Tarihselci yaklaşımın Müzikoloji incelemelerinde kullanım alanlarını tanımlayabilmesi,
4   Tarihsel Müzikoloji disiplininde yapılan temel çalışmaları betimleyebilmesi,
5   Tarihsel Müzikoloji disiplininin, bilimsel bilgi üretmek için kullanılan temel bir yöntem olarak nasıl iş gördüğünü tanımlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Tarih bilimi ve tarihselcilik.
2 Tarihsel müzikoloji
3 Tarihsel Müzikolojide çalışma yöntemleri.
4 Arşiv çalışmaları, sözlük ve ansiklopedi çalışmaları.
5 Müzik tarihçiliği.
6 Müzik tarihçiliği.
7 Temel tarihsel kategorilerin belirlenmesine ve müzik biçemlerinin gruplanmasına yönelik çalışmalar.
8 Müzik teorisi üzerine çalışmalar.
9 Müziksel biçem analizi.
10 Müzik estetiği ve Müzik estetiği çalışmaları.
11 İcra biçimlerine ilişkin tarihsel çalışmalar.
12 Müzik paleografisi ve Notasyon (müzik yazısı) sistemleri. İkonografi ve çalgı bilim (orgonoloji)
13 ARASINAV
14 Tarihsel Müzikoloji çalışmalarında yeni yaklaşımlar.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Crist A. Stephan& Marvin, Roberta Montemorra. (2008). Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, New York: University of Rochester Press.
Yardımcı kaynaklar:
Robinson, Jenefer (1996 ). Introduction: New Ways of Thinking About Musical Meaning, Music and Meaning, University Pres.
Tomlinson, Gary. (2007). Music and Historical Critique, AK: Ashgate Publishers.
Beard, David& Gloag, Kenneth. (2005). Musicology: The Key Concepts, UK: Routledge.
Kaplan, Ayten. (2005). Kültürel Müzikoloji, İstanbul: Bağlam Yayınları.
Erol, Ayhan. (2009). Müzik Üzerine Düşünmek, İstanbul: Bağlam Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
Dersler, ders anlatımı ve karşılıklı soru cevap yöntemleriyle yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %90'ını yazılı sınavlardan elde edecektir. Her sınav sınıf materyallerini kapsayacak ve soruları içerecektir. Sınavlar, açık uçlu sorulardan oluşabilir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının tamamını yazılı sınavlardan elde edecektir. Her sınav dönem boyunca sınıfta işlenen konuları ve okuması yapılan kaynaklardaki ilgili bölümleri içerecektir ve sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal ve kopya eylemi disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 232 - 412 92 08
e-posta: ali.gedik@du.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 13.30-16.00
Cuma: 13.30-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.153135
ÖK.253135
ÖK.353135
ÖK.4551335
ÖK.5531335