DERS ADI

: CUMHURİYET DÖNEMİ MÜZİK POLİTİKALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 2005 CUMHURİYET DÖNEMİ MÜZİK POLİTİKALARI SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Bilimleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ CENK GEDİK

Dersi Alan Birimler

Grafik
Müzik Bilimleri
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Bu ders; Cumhuriyet döneminde müzik alanında gerçekleştirilen uygulama ve sonuçlarının toplum, kültür, politika, ideoloji ve ekonomi açısından ele alınarak öğretilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   19. Yüzyıl Avrupa'sında ortaya çıkan ulusçuluk akımını ve etkilerini tanımlayabilmesi,
2   Ulus-devlet, milliyetçilik, modernleşme ve geç modernleşme kavramlarını tanımlayabilmesi,
3   Döneme ilişkin Avrupa ve Türkiye'deki siyasi ve toplumsal yapıyı yorumlayabilmesi,
4   Cumhuriyet dönemi müzik politikalarının oluşumunu etkileyen düşünce ve akımlar ile Cumhuriyet dönemi müzik politikalarını ilişkilendirebilmesi,
5   Cumhuriyet dönemi müzik politikalarının uygulamalarını açıklayabilmesi,
6   Cumhuriyet dönemi müzik kurumlarını anlatabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 19. Yüzyıl sonu Avrupa ve Türkiye'de siyasi ve toplumsal yapı
2 Ulusçuluk, ulus-devlet ve milliyetçilik
3 Modernleşme ve geç modernleşme
4 Trük Tarih Tezi
5 Musiki İnkilabı: Kurumlar
6 Musiki İnkilabı: Uygulamalr
7 Cumhuriyet döneminde Türk halk müziği
8 Cumhuriyet döneminde geleneksel Türk sanat müziği
9 1 Kuşak Türk Bestecileri
10 Arasınav
11 II. Kuşak Türk bestecileri
12 1950 ve sonrası müzik yaşamı
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Balkılıç, Özgür (2009) Cumhuriyet, Halk ve Müzik Türkiye de Müzik Reformu 1922-1952, Ankara: Tan Kitabevi Yayınları
Gökalp, Ziya (1990) Türkçülüğün Esasları, İstanbul: MEB Yayınları
Oransay, Gültekin (1993) 'Çoksesli Musiki', Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, Cilt 6
Yardımcı kaynaklar:
Aracı, Emre (2001) Ahmet Adnan Saygun : Doğu Batı Arası Müzik Köprüsü, İstanbul: YKY
Deleon, Jak (1992) Cumhuriyet Dönemi Türk Balesi, İstanbul: İletişim Yayınları
Deleon, Jak (1993) Kısa Bale ve Modern Dans Tarihi, İstanbul: Altın Kitaplar
Erol, Ayhan (2012) 'Music, Power and Symbolic Violence: Turkish State s Music Policies During the Early Republican Period', European Journal of Cultural Studies.
Feroz, A (2011) Modern Türkiye'nin Oluşumu, İstanbul: Kaynak Yayınları
Hindemith, Paul (1983) Türk Küğ Yaşamının Kalkınması İçin Öneriler, çev. Gültekin Oransay, İzmir: Küğ Yayını
Zührer, E (2012) Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İstanbul: İletişim Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler Cumhuriyet dönemi müzik politikalarının oluşum kaynakları ve uygulamalarının öğretici tarafından aktarılması ve öğrencinin katılacağı tartışmalarla biçimlenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınav:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecektir. Her öğrenci toplam başarı puanının % 60'ını yazılı sınavdan elde edecektir. Sınav soruları, sınıfta işlenen konuları, ödev olarak verilen konuları kapsar. Sınav açık uçlu sorulardan oluşacaktır.
Dönem Ödevi ve Sunumu:
Öğrenciler, kendilerine bildirilecek tarihe kadar hazırlayıp teslim edecekleri, bireysel ya da grup çalışması gerektiren bir araştırma yapacaklardır. Öğrencinin gerçekleştireceği ödev belirli bir kavram, müziksel bir olgu ya da tarihsel bir dönem üzerine olacaktır. Ödevler, Microsoft Word kullanılarak, yazım kurallarına uygun biçimde yazılacak ve hem basılı hem de dijital bir kopya olarak öğretim üyesine teslim edilecektir. Ödevlerin yine önceden belirlenen bir ders saatinde sınıfta sunulması, buradaki değerlendirmenin en önemli bileşeni olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Sınav:
Yazılı sınav öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.
Dönem ödevi ve Sunumu:
Dönem ödevinin öğrenci tarafından sınıf ortamında bir sunum olarak gerçekleştirmesi zorunludur. Öğrencinin, öğretici tarafından verilen ya da kendi seçtiği dönem ödevi (ve sunumu), üzerinde çalıştığı konuyu anlayıp başkalarına yazılı ve sözlü olarak aktarmaları esasına dayanır. Öğrencinin, araştırma konusu olarak seçtiği dönem ödevi için mümkün olduğunca çok kaynağa ulaşması, yalnızca bir kaynaktan yararlanmak yerine birkaç kaynağı değerlendirmesi ve zengin içerikli örneklerle desteklemesi beklenmektedir. Ödevler; konunun açık bir şekilde anlaşılmış olması, ele alış ve tartışmanın özgünlüğünün yanısıra, formatı, yazım kuralları gibi yazılı anlatım ilkelerinin kalitesi bakımından da değerlendirilecektir.
Derse Katılım:
Öğrencinin katılımından elde edilecek puan, (a) derse katılım/devam durumuna, (b) öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (c) öğrencinin olumlu bir öğrenim ortamının yaratılmasına katkısına bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve eylemi disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak dönem ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4. Belirlenen zamanda teslim edilmeyen ödevler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel. : 412 92 08
e-posta: ali.gedik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Tuesday: 13.30-15.00
Friday: 13.30-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13
ÖK.21
ÖK.35
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6