DERS ADI

: MÜZİK TARİHİ 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 1202 MÜZİK TARİHİ 2 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ELİF AKTUĞ

Dersi Alan Birimler

Arp
Flüt
Korno
Viyolonsel
Fagot
Trombon
Keman
Klarinet
Obua
Gitar
Kontrabas
Viyola
Trompet
Piyano
Vurma Çalgılar

Dersin Amacı

Klasik Batı Müziğinin tarihsel süreç içerisindeki değişimi, gelişimi dönemler ve akımlar çerçevesinde gerek sosyal, gerek politik, gerekse diğer sanat dallarıyla etkileşimi bağlamında incelenerek, mesleki performansın veriminin arttırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dönemler ve akımlar arasındaki farklılıkları ya da benzerlikleri özümseyebilir,
2   Müzik sanatının farklı disiplinlerle etkileşimini kavrayabilir,
3   Alanıyla ilgili araştırma yapabilir,
4   Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü anlatımda yetkinlik kazanabilir,
5   Müzik sanatının diğer sanat dallarıyla etkileşimini idrak edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( 1945 Sonrası ABD)
2 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( 1945 Sonrası ABD) (Ödev Hazırlama)
3 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( 1945 Sonrası İtalya)
4 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi,
5 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( 1945 Sonrası Almanya)
6 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( 1945 Sonrası Almanya)
7 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( 1945 Sonrası Fransa)
8 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi,
9 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( 1945 Sonrası Diğer Ülkeler)
10 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi,
11 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( Türkiye)
12 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( Türkiye)
13 20. Yüzyılda akımlar, görsel ve işitsel kaynakların incelenmesi, ( Türkiye) (Ödev Hazırlama)
14 Vize Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahmet Say: Müzik Tarihi, Paul Griffiths: Modern Music

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konuyla ilgili yazılı metinlerin, sunumların ve ders notlarının okunması, incelenmesi, tartışılması, müzik örneklerinin dinlenmesi, görsel materyallerin izlenmesi öğrenme ve öğretme yöntemleridir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 5 1 5
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 49

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.132
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.423
ÖK.52