DERS ADI

: KORREPETİSYON 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 2017 KORREPETİSYON 3 SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ITIR ÖZALTUN

Dersi Alan Birimler

Kontrabas
Vurma Çalgılar
Klarinet
Viyolonsel
Trombon
Keman
Viyola
Trompet
Obua
Korno
Tuba
Flüt
Fagot

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eşlikli solo repertuardan seçilen eserleri kullanarak öğrencinin anlamlı ansambl performanslara katılabilmesi için birlikte çalma becerisini geliştirmektir. Üstelik bu ders, öğrencilere orkestra partisinin piyano redüksiyonlu eşliğinde konçerto repertuarı ile tanışma fırsatı ve performans olanakları sunmaktadır. Son olarak korrepetisyon dersi, öğrencilerin sınav, konser ve resitallara hazırlanmasını sağlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin birlikte çalma becerileri ve duyarlılığı gelişir;
2   Öğrencinin piyano eşliği ile çalması stil, tempo ve entonasyon gibi konulara olan hassasiyetini geliştirir;
3   Öğrenci, korrepetitörle çalışarak nuans ve tempo değişiklikleri iletip koordine etmeyi öğrenir;
4   Öğrenci, yapısal ve ritmik bütünlüğü hedefleyerek ideal ortak bir performans için çalışır;
5   Öğrenci, sesli ve görüntülü kayıtları kullanarak ve yazınsal kaynakları tarayarak ilgili repertuar ile olan tanışıklığını artırır;
6   Öğrenci, piyano eşliği gerektiren yarışma, masterclass gibi etkinliklere katılır, resital gibi performans olanaklarını planlar;
7   Öğrenci, orkestra seçmeler gibi istihdam olanakları açıldığında hazırlıklı bulunur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Anadal çalgı öğretim üyesinin müfredat gereksinimlerine göre çalınacak eserlerin belirlenmesi; birlikte çalışma prensiplerinin irdelenmesi; iletişim bilgilerin kaydedilmesi.
2 Revizyon Öğrencinin önceden çalıştığı bir barok ya da klasik dönem sonatın deşifresi; dönemin biçemsel özelliklerinin incelenmesi; eserin diskografisinden örneklerin dinlenmesi ve tartışılması; eğer varsa, online kaynaklardan eserin el yazısı ya da taslak versiyonlarının incelenmesi.
3 Yeni Repertuar I Yeni bir sonat veya eserin ilk bölümü çalınır. İlgili bölümün kadans, tempo değişim, modülasyon ve biçimsel nitelikleri incelenir.
4 Revizyon Bir önceki haftanın konuları özetlenir. Çalışılmış bölüm tekrar çalındığında öğrencinin piyano partisi ile tanışıklığı artar. Kayıt dinlenir; ilgili döneme özgü biçemsel ve çalma edimi niteliklerine değinilir.
5 Birlikte Çalışma Enstüman hocasının derse katılımı organize edilir. Ansambl ile ilgili görüşleri dinlenir; varsa, öğrenci tarafından yaşanan teknik sorunların çözümü üretilir.
6 Yeni Repertuar II Enstrüman hocasının geri bildirimi üzerinde revizyon yapılır; sonat veya eserin yeni bir bölümü çalışılır.
7 Revizyon Yeni repertuarın öğrenimi, önceki haftaların birikimi üzerine devam eder.
8 Birlikte Çalışma Enstüman hocasının derse katılımı organize edilir. Ansambl ile ilgili görüşleri dinlenir; varsa, öğrenci tarafından yaşanan teknik sorunların çözümü üretilir.
9 Yeni Repertuar III Enstrüman hocasının geri bildirimi üzerinde revizyon yapılır; sonat veya eserin yeni bir bölümü çalışılır.
10 Revizyon Yeni repertuarın öğrenimi, önceki haftaların birikimi üzerine devam eder.
11 Birlikte Çalışma Enstüman hocasının derse katılımı organize edilir. Ansambl ile ilgili görüşleri dinlenir; varsa, öğrenci tarafından yaşanan teknik sorunların çözümü üretilir.
12 Performans Hazırlığı I Enstrüman hocasının önerilerine göre son revizyonlar yapılır; eserlerin bölümler arası biçimsel ve temasal ilişkileri gibi büyük ölçekli özelliklerini irdeleyerek performans hazırlığı başlanır. Eserin bütün bölümleri kaydedilir ve pekiştirilmesi gereken unsurlar dikkate alınarak birlikte dinlenir, tartışılır.
13 Performans Hazırlığı II Performans anksiyetesi ile baş etmek için yöntemler anlatılır. Performansta uygulanacak ideal tempo kararları alınır. Eserin bütün bölümleri tekrar kayıt edilir ve pekiştirilmesi gereken noktaların yanında, başarılı yönler de dikkate alınarak birlikte dinlenir.
14 Performans Hazırlığı III Son ders prova şeklinde performansın olacağı ortamda yapılır. Öğrencinin sahnedeki pozisyonu, korrepetitörle olan görsel ve işitsel iletişimi göz önünde bulundurularak salonun akustiklerine göre saptanır. Beklenmeyen balans sorunlarıyla karşılaşılırsa, çözümler üretilir.
15 Sınav Dönem içinde çalışılmış eserlerin performansı yapılır.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak olarak çalışılan eserlerin Urtext edisyonları kullanılmaktadır. Bunlar, ya satın alınır ya da konservatuvarın kütüphanesinden temin edilir. Ayrıca IMSLP, NMA gibi online veritabanları elverişli yardımcı kaynakları oluşturmaktadır. Referans materyalleri online kaynaklarda; biografik, tarihsel ve eleştirel yazılar olarak konservatuvarın kütüphanesinde; ses ve görüntülü kayıtları olarak olulun kayıt stüdyosunda bulunmaktadır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınava ilaveten öğrenciler, aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilecektir:
-derse katılım;
-ödevin hazırlanış şekli;
-piyano partisine aşinalık;
-konser veya resitallerde ulaşılan yeterlik;
-birlikte çalma becerilerinde gözlemlenen bireysel gelişim.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin korrepetitöre temiz ve okunaklı bir piyano partisi getirmesi zamanın etkin kullanımı ve dersin verimi açısından çok önemlidir.
Korrepetisyon ile enstrüman anadal çalgı öğretim üyelerinin ortak provaları önceden saptanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1552245552
ÖK.25525552
ÖK.35545522
ÖK.4545552
ÖK.522552
ÖK.6
ÖK.7