DERS ADI

: KORREPETİSYON 7

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 4017 KORREPETİSYON 7 SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SAN.ÖĞR.GÖR. ELVAN ALTINEL

Dersi Alan Birimler

Kontrabas
Vurma Çalgılar
Klarinet
Viyolonsel
Trombon
Keman
Viyola
Trompet
Obua
Korno
Tuba
Flüt
Fagot

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eşlikli solo repertuardan seçilen eserleri kullanarak öğrencinin anlamlı ansambl performanslara katılabilmesi için birlikte çalma becerisini geliştirmektir. Üstelik bu ders, öğrencilere orkestra partisinin piyano redüksiyonlu eşliğinde konçerto repertuarı ile tanışma fırsatı ve performans olanakları sunmaktadır.
Son olarak korrepetisyon dersi, öğrencilerin sınav, konser ve resitallere hazırlanmasını sağlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin birlikte çalma becerileri ve duyarlılığı gelişir;
2   Öğrencinin piyano eşliği ile çalması stil, tempo ve entonasyon gibi konulara olan hassasiyetini geliştirir.
3   Öğrenci, korrepetitörle çalışarak nuans ve tempo değişikliklerini iletip koordine etmeyi öğrenir;
4   Öğrenci, yapısal ve ritmik bütünlüğü hedefleyerek ideal ortak performans için çalışır;
5   Öğrenci, sesli ve görüntüşü kayıtları kullanarak ve yazınsal kaynakları tarayarak ilgili repertuar ile olan tanışıklığını artırır;
6   Öğrenci, piyano eşliği gerektiren yarışma, masterclass gibi etkinliklere katılır, resital gibi performans olanaklarını planlar;
7   Öğrenci, orkestra seçmeleri gibi istihdam olanakları açıldığında hazırlıklı bulunur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Anadal çalgı öğretim üyesinin müfredat gereksinimlerine göre çalınacak eserlerin belirlenmesi; birlikte çalışma prensiplerinin irdelenmesi; iletişim, bilgilerin kaydedilmesi.
2 Revizyon Öğrencinin önceden çalıştığı bir barok ya da klasik dönem sonatın deşifresi; dönemin biçemsel özelliklerinin incelenmesi; eserin diskografisinden örneklerin dinlenmesi ve tartışılması; eğer varsa, online kaynaklardan eserin el yazısı ya da taslak versiyonlarının incelenmesi.
3 Yeni Repertuar I Yeni bir sonat veya eserin ilk bölümü çalınır. İlgili bölümün kadans,tempo değişim, modülasyon ve biçimsel nitelikleri incelenir.
4 Revizyon Bir önceki haftanın konuları özetlenir. Çalışılmış bölüm tekrar çalındığında öğrencinin piyano partisi ile tanışıklığı artar. Kayıt dinlenir;ilgili döneme özgü biçemsel ve çalma edimi niteliklerine değinilir.
5 Birlikte Çalışma Enstrüman hocasının derse katılımı organize edilir. Ansambl ile ilgili görüşleri dinlenir; varsa, öğrenci tarafından yaşanan teknik sorunların çözümü üretilir.
6 Yeni Repertuar II Enstrüman hocasının geri bildirimi üzerinde revizyon yapılır; sonat veya eserin yeni bir bölümü çalışılır.
7 Revizyon Yeni repertuarın öğrenimi, önceki haftaların birikimi üzerine devam eder.
8 Birlikte Çalışma Enstrüman hocasının derse katılımı organize edilir. Ansambl ile ilgili görüşleri dinlenir; varsa, öğrenci tarafından yaşanan teknik sorunların çözümü üretilir.
9 Yeni Repertuar III Enstrüman hocasının geri bildirimi üzerinde revizyon yapılır; sonat veya eserin yeni bir bölümü çalışılır.
10 Revizyon Yeni repertuarın öğrenimi, önceki haftaların birikimi üzerine devam eder.
11 Birlikte Çalışma Enstrüman hocasının derse katılımı organize edilir. Ansambl ile ilgili görüşleri dinlenir; varsa, öğrenci tarafından yaşanan teknik sorunların çözümü üretilir.
12 Sınav Hazırlığı I Enstrüman hocasının önerilerine göre son revizyonlar yapılır; eserlerin bölümleri arası biçimsel ve temasal ilişkileri gibi büyük ölçekli özelliklerini irdeleyerek performans hazırlığına başlanır. Eserin bütün bölümleri keydedilir ve pekiştirilmesi gereken unsurlar dikkate alınarak birlikte dinlenir, tartışılır.
13 Sınav Hazırlığı II Performans aksiyetesi ile baş etmek için yöntemler anlatılır. Performansta uygulanacak ideal tempo kararları alınır. Eserin bütün bölümleri tekrar kayıt edilir ve pekiştirilmesi gereken noktaların yanında, başarılı yönler de dikkate alınarak birlikte dinlenir.
14 Sınav Hazırlığı III Son ders prova şeklinde performansın sergileneceği ortamda yapılır. Öğrencinin sahnedeki pozisyonu, korrepetitörle olan görsel ve işitsel iletişimi göz önünde bulundurularak salonun akustiklerine göre saptanır. Beklenmeyen balans sorunlarıyla karşılanılırsa, çözümler üretilir.
15 Sınav Dönem içinde çalışılmış eserlerin performansı yapılır.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Enstrüman Öğretim Elemanının uygun gördüğü eserler.
Ana kaynak: Enstrüman Öğretim Elemanının uygun gördüğü eserler.
Ana kaynak: Ana kaynak olarak çalışılan eserlerin Urtext edisyonları kullanılmaktadır. Bunlar ya satın alınır ya da konservatuvar kütüphanesindentemin edilir. Ayrıca IMSLP, NMA gibi online veritabanları elverişli yardımcı kaynakları oluşturmaktadır. Referans materyalleri online kaynaklarda biografik, tarihsel ve eleştirel yazılar olarak konservatuvarın kütüphanesinde; ses ve görüntülü kayıtları olarak okulun kayıt stüdyosunda bulunmaktadır.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınava ilaveten öğrenciler, aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilecektir:
-derse katılım;
-ödevin hazırlanış şekli;
-piyano partisine aşinalık;
-konser veya resitallerde ulaşılan yeterlik;
-birlikte çalma becerilerinde gözlemlenen bireysel gelişim.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse İlişkin Politika ve Kurallar
Öğrencinin korrepetitöre temiz ve okunaklı bir piyano partisi getirmesi zamanın etkin kullanımı ve dersin verimi açısından çok önemlidir.
Korrepetisyon ile enstruman anadal çalgı öğretim üyelerinin ortak provaları önceden saptanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1552245552
ÖK.25525552
ÖK.35545522
ÖK.4545552
ÖK.522552
ÖK.6
ÖK.7