DERS ADI

: GENEL BİYOLOJİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBÖ 2002 GENEL BİYOLOJİ II ZORUNLU 4 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FERİDE YASEMİN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Hayvanların yapısal özellikleri ile yaşam biçimleri arasındaki ilişkinin kavranması, Canlı sistemleri arasındaki enerji akışının günlük yaşamdaki öneminin kazanılması, hayvanlar arasında haberleşmenin nasıl gerçekleştiğinin öğrenilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hayvanların doğanın önemli bir parçası olduğu bilgisi,
2   Canlıların birbirleri ve cansız çevre ile sürekli alışveriş halinde olduklarını açıklayabilme
3   Doğadaki enerjinin sürekli dönüşüm içinde olmasının önemini açıklayabilme.
4   Hayvanların da diğer canlılar gibi evrimselleşerek farklı yapısal özelliklere sahip olduğunu kavrayabilme.
5   Doğada var olabilmek için canlılar arasındaki haberleşmenin önemini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hayvansal hücreler ve işlevleri
2 Hayvan dokuları ve işlevleri
3 Hayvanların sınıflandırılması
4 Hayvanlarda üreme ve döllenme
5 Hayvanlarda büyüme ve gelişme
6 Hayvanlarda hareket sistemi
7 Hayvanlarda sindirim sistemi özellikleri
8 Ara Sınav
9 Hayvanlarda solunum sistemi ve solunum çeşitleri
10 Hayvanlarda dolaşım sistemi ve çeşitleri
11 Hayvanlarda boşaltım sistemi
12 Hayvanlarda sinir sistemi ve endokrin sistem
13 Homeostasis (iç denge): İç dengenin sağlanmasında rol alan yapılar
14 Canlı sistemlerde enerji akışı: Hücre solunumu, Fotosentez ve hayvanlardaki solunumun karşılaştırılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak: Ders notu ( Yrd. Doç.Dr. YaseminGünay a ait)
Yardımcı Kaynaklar:
-Demirsoy A (1989). Yaşamın Temel Kuralları (G. Biyoloji, G. Zooloji) Cilt-1/Kısım II, Ankara
-Geldiay R ve Geldiay S. Genel Zooloji, E.Ü Basımevi
-Aktümsek A, Ünsal S ve Kalyoncu L (2001). Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul
-Güneş T (2006). Genel Biyoloji, Anı Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Tartışma
3. Soru-yanıt
4. Bilgisayar destekli eğitim
5. Ödev ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasemin.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Ödev Hazırlama 5 1 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1233
ÖK.2452
ÖK.3324
ÖK.434
ÖK.5343