DERS ADI

: FEN ÖĞRETİMİ LAB. UYGULAMALARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBÖ 3011 FEN ÖĞRETİMİ LAB. UYGULAMALARI I ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına laboratuvar uygulamalarının önemini, bilimsel süreç becerilerini ve ilköğretim 6-8 fen bilgisi kapsamındaki konular ile ilgili deney tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen ve Teknoloji dersinde laboratuvar uygulamalarının önemini ve amacını kavrar
2   Bilimsel süreç becerilerini kavrar
3   Deneysel bir etkinliğin geliştirilme aşamalarını açıklar
4   Deney çalışma yaprakları ve raporu hazırlanmasını öğrenir
5   İlköğretim 6-8 fen bilgisi kapsamındaki konular ile ilgili deneyler tasarlar uygular ve değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Laboratuvara giriş bilgileri
2 Fen ve teknoloji eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı
3 Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri
4 Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri
5 Fen deneylerinde ölçme ve hata
6 Deney çeşitleri deney tasarlama ve geliştirme
7 Deney çeşitleri deney tasarlama ve geliştirme
8 Deney çalışma yaprakları ve raporu oluşturma
9 ARA SINAV
10 İlköğretim 6.sınıf fenbilgisi takımlarıyla yapılabilecek deneyler
11 İlköğretim 6.sınıf fenbilgisi takımlarıyla yapılabilecek deneyler
12 İlköğretim 7.sınıf fenbilgisi takımlarıyla yapılabilecek deneyler
13 İlköğretim 7.sınıf fenbilgisi takımlarıyla yapılabilecek deneyler
14 İlköğretim 8.sınıf fenbilgisi takımlarıyla yapılabilecek deneyler
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. M. Aydoğdu, Y. Ünsal, G. Meriç, M. Uşak (2004). Fen Bilgisi Labaratuar Uygulamaları, Ankara: Pagem Yayıncılık
2. M. Bahar, F. Aydın, M. Polat, H. Bertiz. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1-2. Ankara: Pagem Yayıncılık
3. Çepni, S. (2008). Sınıf öğretmenleri ve öğrenciler için fen ve teknoloji laboratuvar uygulamaları I ve II. Trabzon: Celepler Matbaacılık
4. Şimşek, N., Çınar, Y. (2009). Fen Bilgisi Labaratuar Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayın
5. Ş. Özkurt ve diğer. (1998) Fen Bilgisi Labaratuar Uygulama Klavuzu, MEB EARGET,Ankara
6. B. Güngör, İ. Dökme, S. Ülker, F. N. Yıldırım, R. Aydınlı, Z. B. Baş. (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 6. sınıf Ders Kitapı, İstanbul; Milli Eğitim Basımevi
7. Ş. Büyük, Z. B. Baş, N. Görür, V. Salmaner (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 7. sınıf Ders Kitapı, İstanbul; Milli Eğitim Basımevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunuş yoluyla öğrenme
2. Buluş yoluyla öğrenme
3. Keşfedici öğrenme
4. Tartışma
5. Soru-Cevap
6. İşbirlikli öğrenme
7. Probleme dayalı öğrenme
8. Beyin fırtınası
9. Deney-laboratuvar çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 5 3 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 6 10 60
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1544445
ÖK.25244445
ÖK.34443
ÖK.444
ÖK.554445