DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBÖ 3014 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Fen öğretiminde güncel öğrenme yöntem ve tekniklerini anlamak ve bunlara yönelik uygulama becerilerini kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen öğretiminin önemini ve amacını açıklayacak.
2   Bilimsel okuryazarlık kavramını tanımlayarak, bilimsel okuryazar bireylerin özelliklerini ifade edecek.
3   Fen öğretiminde kullanılabilecek genel ve özel öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini ve sınıf ortamında kullanılmaları sırasında dikkat edilmesi gereken hususları açıklayacak.
4   Fen öğretiminde laboratuar kullanımının önemini kavrayacak.
5   Bilimsel çalışmaların yürütülmesi için gerekli olan bilimsel süreç becerilerini temel, nedensel ve deneysel süreç becerileri olarak sınıflandıracak.
6   Etkili kavram öğretimini gerçekleştirmede kullanılan anlam çözümleme tablosu, kavram haritası ve kavram ağı gibi öğretim materyallerini geliştirecek.
7   Fen in farklı konularında, dönem boyunca gördüğü genel ve özel öğretim yöntemlerini içeren bir mikro öğretim uygulaması tasarlayacak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş bilimin özellikleri, bilgi türleri, bilimsel okuryazarlık
2 Program geliştirme, müfredat, öğretim programı
3 Fen ve Teknoloji programının incelenmesi
4 Öğrenme, öğretme, öğrenme kuramları
5 Piaget'in öğrenme kuramı
6 Öğrenme halkası yaklaşımı, Bruner'in öğrenme kuramı
7 Gagne'nin öğrenme kuramı, Ausubel'in Öğrenme kuramı
8 Ara Sınav
9 Yapılandırmacı öğrenme kuramları
10 Çoklu zeka kuramı
11 Kavram, kavram öğretimi: araçları
12 Problem çözme yöntemi, bilimsel süreç becerileri
13 Bilimsel süreç becerileri, proje yöntemi
14 Öğretim yöntem ve teknikleri: tartışma, beyin fırtınası
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YÖK/Dünya Bankası 1997; Fizik Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, Ankara.
Ayas, A.P., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. 2007; Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Problem çözümü
3. Aktif Öğrenme
4. İşbirlikli Öğrenme
5. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Ödev Hazırlama 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555
ÖK.7555555555