DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBÖ 4005 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ALİ GÜNAY BALIM

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Konu alanında öğretim yöntemlerinin, öğrenme-öğretme süreçlerinin ve genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulamak. Konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bir bakışla incelenmek ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirmek. Mikro öğretim uygulamaları yapmak ve öğretimi değerlendirmek. Özel Öğretim Yöntemleri-I dersinde kazanılan bilgi ve becerilere dayalı olarak öğretmen rehber materyalleri geliştirmek ve uygulamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen öğretiminin önemini ve amacını açıklar.
2   Fen konularının öğretiminde güncel örnek ve modelleri kullanır.
3   Fen öğretiminde kullanılabilecek alternatif öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini ve sınıf ortamında kullanılmaları sırasında dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
4   Fen öğretiminde öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirici yöntemler kullanır
5   Fen öğretiminde soru sorma, tartışma, olaylara başka yönlerden bakabilme becerileri gelişir ve öğrencilerin becerilerini geliştirir.
6   Öğrencilerin grupla çalışmayı ve işbirliğini öğrenmesini sağlar.
7   Grupla çalışma ve işbirliği yapma becerisi kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı
2 Probleme dayalı öğrenme yaklaşımı
3 Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı
4 Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı
5 Fen öğretiminde modelleme
6 Fen öğretiminde modelleme
7 Fen öğretiminde argumantasyon
8 Ara Sınav
9 Fen öğretiminde argumantasyon
10 Fen öğretiminde kullanılacak yaratıcılık teknikleri
11 Fen öğretiminde kullanılacak yaratıcılık teknikleri
12 İşbirlikli öğrenme
13 İşbirlikli öğrenme
14 Fen öğretiminde üst biliş
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YÖK/Dünya Bankası 1997; Fizik Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, Ankara.
Ayas, A.P., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. 2007; Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem, Ankara.
Bahar, M ve diğ. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi, PegemA Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Problem çözümü
3. Aktif Öğrenme
4. İşbirlikli Öğrenme
5. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Ödev Hazırlama 5 1 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555
ÖK.7555555555