DERS ADI

: ÖĞT.TEKN. VE MATER.TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBÖ 3016 ÖĞT.TEKN. VE MATER.TASARIMI ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT BÜLENT ÇAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi ve kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve etkili öğretim materyalleri tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme becerileri edindirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen ve teknoloji derslerinde materyal kullanabilme ve deney hazırlayabilme.
2   Öğretim ortamları için gelişmiş teknoloji ve araç gereçlerin farkında olabilme
3   Bir fen ve teknoloji projesinin nasıl hazırlanacağını, sunulacağını ve uygulanacağını bilme
4   Meslekleri ile ilgili okul ortamında gelişmiş teknoloji ve araç gereçleri en iyi biçimde kullanabilme
5   Sınıf ortamında araç gereç kullanarak fen ve teknoloji dersi
6   Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimini anlayabilme
7   Öğretim teknolojilerinin kuramsal temellerini bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim Teknolojilerine Giriş
2 Öğretim Teknolojilerinin tarihsel gelişimi ve kuramsal temelleri
3 Etkili sunum hazırlama
4 Uzaktan Eğitim
5 Online ders materyalini web üzerinden sunma
6 Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri, Görsel Materyal Tasarımı
7 Araştırmaya Dayalı Öğretim materyalleri tasarımı-I
8 Araştırmaya Dayalı Öğretim materyalleri tasarımı-II
9 Ara Sınav
10 Video Hazırlama
11 Sanal Deneyler hazırlama-I
12 Sanal Deneyler hazırlama-II
13 Kavram Haritalama Programları-I
14 Robotların fen ve teknoloji eğitiminde kullanımı-I
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
İsman, A. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı; Pegem Yayıncılık.

Diğer Kaynaklar:
Sarıtaş, M. (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı; Pegem Yayıncılık.
Demirel, Ö., Altun, E. (2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı; Pegem Yayıncılık.
Seferoğlu, S.S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı; Pegem Yayıncılık.
Uşun, S. (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme; Pegem Yayıncılık.
Altın, K. (2009). Bilgisayar Destekli Fen ve Teknoloji Öğretimi; Beta Yayıncılık.
Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar; Anı Yayıncılık.
Çepni, S., Ayvacı, H.Ş., Bacanak, A. (2006). Fen Teknoloji Toplum; Celepler Matbaacılık.
Yolcu, M. (1995). Adım Adım Windows 95 İçin Microsoft Powerpoint; Arkadaş Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Ödev Hazırlama 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.43
ÖK.54
ÖK.63
ÖK.74