DERS ADI

: SİSTEMATİK BOTANİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OBY 2218 SİSTEMATİK BOTANİK ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT NURETTİN YÖREK

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sporlu bitkilerin genel özelliklerini ve hayat döngülerini kavramak, sporlu ve tohumlu bitkiler arasındaki benzerlikleri ve farkları öğrenmek. Dünyadaki tohumlu bitkilerin sistematiği, yapıları ve önemli bitki gruplarının incelenmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   : Bitki sistematiğinde kullanılan diagnostik karakterleri öğrenebilme
2   Tohumsuz ve tohumlu bitkilerin büyük gruplarını tanıyabilme
3   Bunların dağılımlarını ve sınıflandırılmalarını söyleyip yazabilme
4   Tohumsuz bitkilerle tohumlu bitkilerin benzerlik ve farklarını söyleyip yazabilme
5   Bitki örneklerini teşhis edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bitki sistemağinin tanımı ve amacı
2 Bitki sistematiğinin tarihçesi
3 Bitkilerde nomenklatör kuralları
4 Prokaryotların sınıflandırılması
5 Alglerin sınıflandırılması
6 Mantarların sınıflandırılması
7 Vaskular olmayan ve Vaskular sporlu bitkilerin sınıflandırılması
8 Arasınav
9 Spermatophyta ve Gymnospermae'lerin genel özellikleri
10 Yaşayan Gymnospermae ordoları: Cycadales, Ginkgoales, Coniferales, Gnetales
11 Angiospermlerin vejetatif ve generatif karakterleri
12 Bazı Dicotiledon familyaları: Magnoliaceae, Nymphaeaeceae, Ranunculaceae, Papaveraceae, Betulaceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Brassicaceae
13 Bazı Dicotiledon familyaları: Primulaceae, Rosaceae, Fabaceae, Apiaceae, Lamiaceae, Asteraceae
14 Bazı Monokotiledon familyaları:Aracaceae, Lemnaceae, Cyperaceae, Poaceae, Musaceae, Liliaceae, Iridaceae, Orchidaceae
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

: Güner, H., Aysel, V. (1999).Tohumsuz Bitkiler Sistematiği I, Ege Üniv. Fen Fak. Kitap Serisi No: 108 İzmir.
Güner, H., Aysel, V., Sukatar A. (2002).Tohumsuz Bitkiler Sistematiği II. Ege Üniv. Fen Fak. Kitap Serisi No: 138 İzmir.
Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, Görk, G., Bekat, L. (1986). Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Yayınları, No 116, İzmir,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli testler, yazılı sınavlar.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 4 52
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Sunum hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.142211
ÖK.242211
ÖK.342211
ÖK.442211
ÖK.542211