DERS ADI

: DİFERANSİYEL DENKLEMLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 2107 DİFERANSİYEL DENKLEMLER ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Değişik diferansiyel denklem tiplerini tanımak ve çözüm yollarını öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Diferansiyel denklem, başlangıç ve sınır değer problemi bilgisi
2   Birinci mertebeden diferansiyel denklem çeşitlerini tanıyıp, problemlere uygulayabilme
3   Birinci mertebeden, yüksek dereceden diferansiyel denklem çeşitlerini tanıyıp, problemlere uygulayabilme
4   Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklem çeşitlerini tanıyıp, problemlere uygulayabilme
5   Matematik ve değişik disiplinlerde diferansiyel denklem bilgisini kullanıp, problemlere uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Diferansiyel Denklem Kavramı ve Örnekler
2 Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması
3 Başlangıç ve Sınır Değer Problemleri
4 Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemler, Tam Diferansiyel Denklemler, İntegrasyon Çarpanları
5 Değişkenleri Ayrılabilir, Homojen Diferansiyel Denklemler
6 Lineer Diferansiyel Denklemler
7 Bernoulli ve Riccati Diferansiyel Denklemleri
8 Ara Sınav
9 Birinci Mertebeden Yüksek Dereceden Diferansiyel Denklemler
10 Claraut, Lagrange Diferansiyel Denklemleri
11 Yüksek Mertebeden Lineer Diferansiyel Denklemler
12 Türev Operatörü ve Özellikler
13 Belirsiz Katsayılar Yöntemi
14 Yüksek Mertebeden Değişken Katsayılı Lineer Diferansiyel Denklemler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çağlıyan, M. Ve diğerleri (2008). Adi Diferansiyel Denklemler. Bursa: Dora Yayın
Sezer, M. (1990).Diferansiyel Denklemler I ve Çözümlü Problemler. İzmir: Göksu Fotokopi
Sezer, M. (1990).Diferansiyel Denklemler II ve Çözümlü Problemler. İzmir: Göksu Fotokopi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, problem çözme, tartışma, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

handan.boyaci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.543