DERS ADI

: TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 4109 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA EROL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Görev yapılan eğitim örgütlerinin yapı ve işleyişini kavrayabilme. Eğitim sistemi ile ilgili yönetsel ilişkileri kuralına uygun yürütebilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme.
2   Yönetimi modelleri bilgisi.
3   Eğitim sitemlerini etkileyen etmenleri fark edebilme.
4   Eğitim sistemlerini analiz edebilme.
5   Öğrenciler arasında etkili okul yönetimi becerileri geliştirebilme.
6   Türk okul sisteminin amaçlarını bilme.
7   Türk Eğitim Sisteminin işleyiş ve yapısını görebilme.
8   Etik yönetim anlayışı kazanabilme.
9   Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme.
10   Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sistem Ve Eğitimin Sistem Özellikleri
2 Örgüt Ve Yönetim kavramı
3 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Eğilimleri Ve Sorunları
4 Okul Örgütü Ve Özellikleri
5 Okul Yöneticisi Ve Liderlik
6 Öğretim Liderliği
7 Ara sınav
8 Okulun Etik Yönetimi
9 Okul Yönetiminde İnsan İlişkileri
10 Personel Hizmetlerinin yönetimi
11 Öğrenci Hizmetlerinin yönetimi
12 Eğitim Ve Öğretimle İlgili Hizmetlerin yönetimi
13 Okulun Parasal Kaynaklarının Yönetimi
14 Okul Yöneticisinin Denetleme Ve Değerlendirme Rolleri.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özdemir, S. ve diğerleri (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
Memduhoğlu, H. Basri; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
Şişman, M., Taşdemir İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
Sarpkaya,R.(2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Anı Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.aksu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.144522
ÖK.25344432
ÖK.332143544
ÖK.425535531
ÖK.535535531
ÖK.625153552
ÖK.72553552
ÖK.855535522
ÖK.95
ÖK.105