DERS ADI

: SEÇMELİ I (FİZİK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OFZ 3115 SEÇMELİ I (FİZİK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT KEMAL YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fiziğin temel kavramlarının öğretimi için öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygun öğretim stratejileri geliştirme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziğin temel kavramlarını belirleme ve anlamlarını kavrama
2   Fiziğin temel kavramları arasında ilişkiler kurabilme
3   Kavramlar ve kuramlar arasında ilişkiler kurabilme
4   Bilimsel bilginin yapılandırılmasında ve öğretiminde kavramların önemini kavrama
5   Fiziğin temel kavramlarının öğretimi için öğretim stratejileri belirleme ve geliştirebilme
6   Fiziğin temel kavramlarının öğretimi için öğretim etkinlikleri tasarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavram nedir Kavramlarının sınıflandırılması
2 Bilimsel bilginin oluşum sürecinde kavram
3 Bilimsel bilginin yapılandırılmasında ve öğretiminde kavramların önemi
4 Kavram geliştirme süreçleri
5 Kavram öğretim stratejileri
6 Öğretim sürecinde kavram yanılgıları
7 Fizikte kavramlar ve kuramlar arası ilişkiler
8 Ara Sınav
9 Anlam çözümleme tabloları ve örnek öğretim uygulamaları
10 Kavram ağları ve örnek öğretim uygulamaları
11 Zihin haritaları ve örnek öğretim uygulamaları
12 Kavram haritaları ve örnek öğretim uygulamaları
13 Kavramsal değişim metinleri ve örnek öğretim uygulamaları
14 Örnek kavram öğretim süreçleri ile ilgili geribildirimler ve değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hançerlioğlu, Orhan (2002). Felsefe Sözlüğü, 13. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi
Ülgen, G. (2004), Kavram Geliştirme: Kuram ve Uygulamalar , Ankara: Nobel Yayın
Çepni, S. ve ark. (2005), Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi , Ankara: PegemA Yayıncılık.
Barth, B. M. (2002), Le Savoir en construction , Paris:Retz/VUEF
Cushing, J. (2003), Fizikte Felsefi Kavramlar I:Felsefe ve Bilimsel Kuramlar Arasındaki Tarihsel İlişki , İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Proje, Tartışma, Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Proje, Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar ve Çoktan Seçmeli Testler

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kemal.yurumezoglu@deu.edu.tr
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Ortaöğretim fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Fizik Eğitimi AD. Uğur Mumcu Cad. 135. Sk. No:5 35150 Buca-İZMİR
Tel:+90 232 3011379 Fax: +90 232 4204895

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi çalışma saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 1 13
Proje hazırlama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 0,5 7
Vize Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1434222322423
ÖK.2534222422423
ÖK.3534222422433
ÖK.4534233423444
ÖK.5535123414444
ÖK.6435123514544