DERS ADI

: SEÇMELİ III (MODERN FİZİK ÖĞRETİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OFZ 4117 SEÇMELİ III (MODERN FİZİK ÖĞRETİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA EROL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; modern fizik konularının ortaöğretim düzeyinde öğretimine yönelik yapılacak araştırma ve uygulamalarla öğretmen adaylarına temel bilgi ve deneyim kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern fizik konularına ilişkin belirlenmiş kavram yanılgılarını ve öğrenme güçlüklerini bilme.
2   Modern fizik konularına ilişkin kavram yanılgılarının ve öğrenme güçlüklerinin nedenlerini açıklayabilme.
3   Modern fizik konularının öğretimine yönelik kullanılabilecek öğretim materyali geliştirebilme.
4   Modern fizik konularının öğretimine yönelik kullanılabilecek deney tasarlayabilme.
5   Modern fizik konularının öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik değerlendirme yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görelilik konularına ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
2 Görelilik konularına ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
3 Görelilik konularına ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
4 Görelilik konularına ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
5 Işığın kuantum teorisi konularına ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
6 Işığın kuantum teorisi konularına ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
7 Işığın kuantum teorisi konularına ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
8 Vize
9 Bohr atom modeline ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
10 Bohr atom modeline ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
11 Bohr atom modeline ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
12 Maddenin tanecikli yapısı konularına ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
13 Maddenin tanecikli yapısı konularının öğretiminde uygulanabilecek deney ve ders materyali örneklerinin sunumu ve tartışılması
14 Atomun yapısı konularına ilişkin kavram yanılgılarının, öğrenme güçlüklerinin ve nedenlerinin tartışılması
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Serway A.R.ve Beichner R.J. (2005). Fen ve Mühendislik için Fizik-Modern Fizik, İstanbul: Palme Yayıncılık.
2. Taylor, J. R., Zafiratos, C. D., Dubson, M. A.(2008), Fen ve Mühendislikte Modern Fizik, Ankara:Okutman yayıncılık.
3. Sönmez, V., Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatih.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavına Hazırlık 7 1 7
Ödev Hazırlama 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.154
ÖK.2344
ÖK.345543
ÖK.44353433
ÖK.533543