DERS ADI

: SEÇMELİ V (ÖLÇME DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OFZ 4118 SEÇMELİ V (ÖLÇME DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GAMZE SEZGİN SELÇUK

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini kavrayabilmek ve Fizik eğitiminde uygulamalarını yapabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımlarının ölçme ve değerlendirmeye bakış açılarını karşılaştırabilme
2   Çok yönlü değerlendirmede uyulması gereken ilkeleri kavrayabilme
3   Çok yönlü değerlendirmede kullanılan yöntem ve araçları kavrayabilme
4   Çeşitli performansları değerlendirebilmek için geçerli ve güvenilir araçlar (dereceli puanlama anahtarı) geliştirebilme
5   Alanına ve konuya uygun alternatif ölçme araçlarını tasarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alternatif ve Geleneksel Ölçme Değerlendirme: Alternatif ve geleneksel ölçme değerlendirme yaklaşımları, Çok yönlü değerlendirme (performans değerlendirme) nedir ve niçin yapılmalıdır Çok yönlü değerlendirmede uyulması gereken ilkeler
2 Çok yönlü değerlendirmede kullanılan yöntem ve araçlar: Bireysel gelişim dosyası hazırlama, Bireysel gelişim dosyasının değerlendirilmesi
3 Performans görevleri, Rubrikler (Dereceli puanlama anahtarı), Analitik rubrikler, Holistik rubrikler
4 Proje görevleri, Proje Değerlendirme Ölçekleri, Kapsamlı Gözlemler Yapma, Öğrenci Gözlem Formları
5 Yarı-yapılandırılmış mülakatlar yürütme, Anekdot kayıtları yapma, sözel performansları değerlendirme, Kontrol listeleri
6 Öğrenci değerlendirmesi: Öz değerlendirme, Akran değerlendirme
7 Ara Sınav
8 Tutumları Ölçme: Fizik Dersine yönelik Tutum ölçeği, Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği
9 Motivasyon Ölçme: Fizik dersine yönelik başarı güdüsü ölçeği, Fizik dersine yönelik özyeterlik ölçeği
10 Problem çözme becerilerini ölçme: Fizikte klasik problem çözme ve bağlamca zengin problem çözme becerilerinin ölçümü
11 Problem çözme rubriklerinin hazırlanması
12 Yazılı görüşler alma, Pratik yapma, Kavram haritaları
13 Anlam çözümleme tabloları, Tanılayıcı dallanmış ağaç, Yapılandırılmış grid
14 Bulmacalı sorular, Kelime ilişkilendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çepni, S.ve Çil, E. (2010). Fen ve Teknoloji Öğretim Programı-İlköğretim 1. ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı, Pegem Akademi: Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, Soru-cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınav

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gamze.sezgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 55

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.4335
ÖK.535