DERS ADI

: ÖĞRETİM TEK.VE MAT.TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKE 3119 ÖĞRETİM TEK.VE MAT.TASARIMI ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞENOL ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğretmen adaylarını çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı hakkında bilgilendirmek, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklayabilme.
2   Bilgi ve iletişim teknolojilerini açıklayabilme.
3   Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime uyarlanmasını açıklayabilme.
4   Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini ifade edebilme.
5   Tasarım ilke ve öğelerini farkında olabilme.
6   Öğretimsel araçlarının nasıl kullanacağını açıklayabilme.
7   Öğretim teknolojileri kullanarak öğretim materyalleri (çalışma yaprağı, asetatlar, bilgisayar destekli materyaller vb ) geliştirebilme.
8   Öğretim materyallerini sınıfta sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri
2 Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı
3 Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
4 Öğretim teknolojileri yoluyla iki boyutlu materyaller geliştirme
5 Öğretim teknolojileri yoluyla üç boyutlu materyaller geliştirme
6 Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama)
7 Vize
8 Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (tepegöz saydamları, slaytlar)
9 Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(görsel medya (VCD, DVD) gereçleri,bilgisayar temelli gereçler)
10 Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi
11 İnternet ve uzaktan eğitim
12 Görsel tasarım ilkeleri
13 Öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar
14 Türkiye de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Koşar, E ve diğ. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Öğreti Yayıncılık, Ankara.
2. Yalın, H.İ. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 10. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
3. Şahin Yanpar, T., Yıldırım, S. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, düz anlatım, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav, final, ödev( materyal hazırlama) ve sunumlardaki başarı öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00-15.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.344
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.743523344
ÖK.8334