DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKE 3122 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLTEN ŞENDUR

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders ile öğretmen adaylarının çağdaş öğretme yaklaşımlarına uygun öğrenme ortamları tasarlamada deneyim kazanmaları ve bunları kimya öğretiminde uygun bir şekilde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kimya eğitimindeki yeni öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilme.
2   Kimya eğitimindeki yeni öğretim yöntem ve teknikleri, kimyanın farklı konuları üzerinde uygulayabilme.
3   Kimyadaki kavram yanılgılarının farkında olabilme.
4   Kavramsal değişimi sağlayacak etkinlikler tasarlayabilme.
5   Bilimsel süreç becerileri ile ilgili olan etkinlikleri değerlendirebilme
6   Kimya eğitiminde kullanılan alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin farkında olabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimya eğitimde örnek olaya dayalı öğrenme ve uygulamaları
2 Kimya eğitimde probleme dayalı öğrenme ve uygulamaları
3 Kimya eğitimde proje tabanlı öğrenme ve uygulamaları
4 Kimya eğitimde argümantasyona dayalı öğrenme ve uygulamaları
5 Kimya eğitimde araştırmaya dayalı öğrenme ve uygulamaları
6 Kimya öğretiminde laboratuar uygulamaları
7 Bilgisayar destekli kimya eğitimi
8 Vize
9 Kimya eğitiminde kavram yanılgıları
10 Kimya eğitiminde kavramsal değişim: Modelleme, Analojiler
11 Kimya eğitiminde kavramsal değişim: Kavramsal değişim metinleri
12 Kimya eğitiminde bilimsel süreç becerileri: I ve V diyagramları
13 Kimya eğitiminde alternatif ölçme-değerlendirme yöntemler
14 Kimya eğitiminde alternatif ölçme-değerlendirme yöntemler
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M.F. 1997; Kimya Öğretimi, YÖK Yayını, Ankara
2. Açıkgöz, Ü.K. () Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası yayınları: İzmir
3. Çepni, S. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara
4. Karamustafa, O., Yaman, S. (2006) Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Anı Yayıncılık: Ankara
5. Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (2008). Editör: Özgür Taşkın, Pegem Akademi: Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, düz anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulten.sendur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1342
ÖK.2434
ÖK.35554443432
ÖK.43334
ÖK.553354443432
ÖK.6