DERS ADI

: ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKM 4118 ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞENOL ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, alanla ilgili bir konu belirlemek, araştırmanın amacına uygun olarak kaynakları kullanabilmek, elde edilen bulguları rapor haline dönüştürebilmek, hazırladığı araştırma raporunu sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Proje hazırlamanın temel ilkelerini kavrayabilme.
2   Eğitimde kullanılan araştırma yöntemlerini ve uygulanış biçimini kavrayabilme.
3   MEB, TÜBİTAK projelerini analiz edebilme
4   Araştırma önerisi hazırlayabilme.
5   Hazırladıkları araştırma önerisini uygulayabilme.
6   Hazırladığı araştırma raporunu sınıfında sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje Hazırlama Prensipleri (Meb,Tübitak)
2 Proje nedir Grupların belirlenmesi ve konu seçimi
3 Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama; alan taraması
4 Araştırma önerilerini sunma ve tartışma
5 Veri toplama araçlarını belirleme-tasarlama
6 Veri toplama araçlarını belirleme-tasarlama
7 Verilerin analizi -I
8 Vize
9 Verilerin analizi -II
10 Bulguları tartışma
11 Araştırmayı raporlaştırma
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Genel değerlendirme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Balcı A. (2009) Sosyal bilimlerde araştırma yöntem teknik ve ilkeler (7. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık
2. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008) Bilimsel araştırma yöntemleri.Ankara: PegemA Yayıncılık,
3. Colin (2007). How to do a research project; a guide for undergraduate students. Blackwell Publishing Taylor
4. Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. (3. Baskı) Trabzon: Celepler Matbaacılık,
5. Karasar, N. (2008) Bilimsel araştırma yöntemi. ( 17. Baskı). Ankara : Nobel Yayın Dağıtım,
6. Karasar, N. (2000). Araştırmalarda rapor hazırlama (10.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
7. Yıldırım, A., ve Şimşek ,H. (2005) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. ( 5. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, proje temelli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav, final, ödev ve sunumlardaki başarı öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma, 10.00-12.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Proje Ödevi 1 40 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.353
ÖK.45333534543333
ÖK.55335543
ÖK.64