DERS ADI

: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 2003 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DENİZ EKİNCİ VURAL

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının erken çocukluk döneminde gelişim kavramı ve gelişim süreçleri ile ilgili temel bilgileri kazanmasını ve doğum öncesi gelişim fiziksel gelişim, motor-hareket gelişimi, bilişsel gelişim ve dil gelişimi ile ilgili temel kavram ve süreçleri ile ilgili bilgilerin edinilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğum öncesi dönemde gelişimi açıklayabilme
2   Gelişim ve gelişimin temel kavramlarını açıklayabilme
3   Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişimi açıklayabilme
4   Erken çocukluk döneminde motor gelişimi açıklayabilme
5   Erken çocukluk döneminde fiziksel gelişimi açıklayabilme
6   Erken çocukluk döneminde dil gelişimi açıklayabilme
7   Gelişim alanlarının birbiriyle ilişkisini kavrayabilme.
8   Erken dönem gelişimi ile okul öncesi eğitim ilişkini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişimin tanımı ve temel kavramları
2 Gelişim ve dönem kavramı
3 Gelişimin özellikleri ve ilkeleri
4 Doğum öncesi dönemde gelişim
5 Yeni doğan gelişimi
6 Fiziksel gelişim (Fiziksel gelişime etki eden etmenler)
7 Fiziksel gelişim (Vücut organ sistemlerinde gelişim)
8 Ara Sınav
9 Motor gelişim (motor gelişimin temel kavramları)
10 Motor gelişim (motor gelişim dönemleri)
11 Bilişsel gelişim (Bilişsel gelişimin temel kavramları)
12 Bilişsel gelişim (Piaget,Vygotsky ve Gardner)
13 Dil gelişimi (Dil gelişimde temel kavramlar)
14 Dil gelişimi (Dil gelişimi dönemleri ve iki dillilik)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atay, M. (2005). Çocukluk Döneminde Gelişim II Ankara: Kök Yayıncılık.
Gander, M. J. ve Gardiner, H. W. (2007). Çocuk ve Ergen Gelişimi. İmge Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.ekinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 2 7 14
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1534
ÖK.2534
ÖK.3534
ÖK.4534
ÖK.5534
ÖK.6534
ÖK.7534
ÖK.85534